به گزارش افکارنیوز، حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خانه ملت، درباره اعمال تحریمهای جدید اروپا ضد ایران، گفت: ایران در ۳۳ سال اخیر تحریم است و به این تحریمها عادت کرده بنابراین فشارهای اقتصادی و سیاسی غرب نمیتواند اصل و موجودیت نظام جمهوری اسلامی را به مخاطره اندازد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تشریح راهکارهای مقابله با تحریم‌ها، افزود: دولت با تدبیر در هزینه‌های کشور صرفه‌جویی کند ضمن آنکه روش‌های بی‌اثر کردن تحریم‌ها همچون تشکیل کنسرسیوم بیمه داخلی نیز خیلی مفید خواهد بود.

وی با انتقاد از برخی تصمیم‌گیری‌های غلط در حوزه اجرا، ادامه داد: گاهی دستگاه‌های دولتی طوری عمل می‌کنند که فشار به تولیدکننده‌ بیشتر می‌شود حال آنکه این کار نوعی خودتحریمی است؛ رهبر معظم انقلاب سال ۹۱ را " تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی " نام گذاری کردند بنابراین غفلت از این مسئله جایز نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: آمریکا و اروپا پیش از نشست کارشناسی استانبول تحریم‌های جدیدی را ضد جمهوری اسلامی اعمال کردند که این مسئله با روح مذاکره در تضاد است؛ مذاکره همراه با فشار معنا و مفهومی در عرف دیپلماتیک ندارد چون بر توافقات احتمالی اثر منفی می‌گذارد.

وی رویکرد غرب در مذاکره با ایران را دوگانه خواند و افزود: قدرت‌های جهانی همواره قبل از دور جدید نشست با ایران اقدام به تشدید‌ تحریم‌ها می‌کنند و بعد برای گفت و گو پای میز مذاکره حاضر می‌شوند که چنین رویکردی در گذشته جواب نداد و هم اکنون نیز راه به جایی نخواهد برد.

این نماینده اصولگرای مجلس تأکید کرد: امیدواریم نشست استانبول نتیجه بخش باشد اما اگر این طور نشد مذاکرات قطع شود بهتر خواهد بود چون ایران در چارچوب معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای خود را ادامه می‌دهد.

اتحادیه اروپا از روز یکشنبه(۱۱ تیر) تحریمهای جدیدی را علیه ایران اعمال کرد اما رستم قاسمی، وزیر نفت، پس از جلسه دولت، گفت: ایران دوستان زیادی در دنیا دارد و به هیچ عنوان نگران فروش نفت نیست.