انتخابات تناسبی منجر به افزایش میزان مشارکت در انتخابات خواهد شد

رضا تقی‌پور درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر برگزاری انتخابات تناسبی در تهران، اظهار داشت: برآوردها آن است که برگزاری انتخابات تناسبی منجر به افزایش میزان مشارکت در انتخابات خواهد شد.

 

وی بیان کرد: از طرف دیگر یکسری نگرانی‌ها مطرح می‌شود مربوط به اینکه چون ما به صورت دائمی احزاب و گروه بندی‌های سیاسی نداریم و معمولاً احزاب ما در زمان انتخابات شکل می‌گیرند، ممکن است زیرساخت‌ها برای تفکیک لیست‌های انتخاباتی فراهم نباشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این اشکالات از قبل پیش بینی شود و زیرساخت‌ها هم آماده شود، می‌توان انتخابات تهران را به صورت تناسبی برگزار کرد. بنده اطلاعات روشنی ندارم که آیا وزارت کشور زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات تناسبی در تهران را دارد یا خیر، اما فضای عمومی کشور و زیرساخت‌های این کار باید فراهم شود.

انتخابات تناسبی منجر به افزایش میزان مشارکت در انتخابات خواهد شد

تقی‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تا اسفند ماه می‌توان زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات تناسبی در تهران را فراهم کرد، گفت: وزارت کشور باید در این زمینه پاسخگو باشد. اما نکته قابل توجه آن است که شهرهای بزرگ مانند تهران در انتخابات تعیین‌کننده است و نگاه مردم شهرهای دیگر از منظر میزان مشارکت به شهرهای بزرگ است.

وی اظهار داشت: تاکید ما این است که ما خیلی فرصت آزمون و خطا نداریم و راه حل‌هایی که درباره انتخابات پیشنهاد می‌شود باید دقیق و سنجیده باشد.