به گزارش افکارنیوز، جواد جهانگیرزاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر درباره لغو ویزا برای زوار ایرانی گفت: از آنجا که اتفاق خاصی برای اعمال یک چنین رفتاری از سوی عربستان روی نداده است، این اقدامات عربستان یک نوع پنهان کاری را نشان می دهد.

وی با اشاره به احتمال مرگ پادشاه عربستان تصریح کرد: عربستان به نوعی آماده باش برای شرایط اضطراری را آغاز کرده است.

به گفته جهانگیرزاده، از آنجا که سیستم عربستان در طول سال ها مبنی بر اراده شخصی از سوی شاهزاده های مسن بوده است، امکان سقوط چنین حاکمیتی وجود دارد و البته این سقوط برای آنها ابتدای کار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصرح کرد: رفتار سعودی های عمدتا رفتاری سنتی و مبتنی بر اعمال فشار است و این احتمال که اقدام اخیر آنها در باره لغو ویزای ایرانیان نیز در همین راستا و مربوط به مرگ پادشاه و ترس از عواقب آن باشد، بسیار زیاد است.

حضور بحرین در عدم تعهد یک تناقض آشکار است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره حضور بحرین در اجلاس عدم تعهد با توجه به کشتارها در این کشور نیز تصریح کرد: امکان تعلیق عضویت بحرین و یا دعوت نکردن این کشور از سوی ایران به عنوان برگزار کننده بر مبنای اساس نامه عدم تعهد ممکن نیست.

وی افزود: اما اینکه بر حضور و عضویت بحرین نیز در شرایط موجود و با توجه به خونخواری های سران این کشور اصرار کنیم نیز ماهیت جنبش عدم تعهد را زیر سئوال می برد.

جهانگیرزاده خاطرنشان کرد: همه می دانند که رژیم بحرین یک رژیم وابسته است و ماهیت عدم تعهد را زیر سئوال می برد. در حقیقت این از طنزهای روزگار است که متعهدین در اجلاس عدم تعهد بیشتر از غیر متعهدین حضور دارند.

وی تأکید کرد: چه کسی باور می کند که شاه بحرین بدون وابستگی به غرب اعمال حاکمیت می کند؛ حضور بحرین در عدم تعهد یک تناقض آشکار است.