ماجرای حمله با چاقو به خانم سفیر ایران در دانمارک

رسانه غربی از اقامه دعوی علیه یک نفر در رابطه با تعرض به سفارت ایران در دانمارک و تلاش برای حمله با چاقو به خانم افسانه نادی پور سفیر ایران در دانمارک خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه در خبری به نقل از یک «منبع مطلع» گزارش داد که دادستان‌های دانمارک علیه «یک مرد ایرانی» در رابطه با تلاش برای حمله به سفیر ایران در دانمارک با چاقو، اقامه دعوی کردند.

دادستان‌های دانمارک روز جمعه (دیروز) اعلام کردند که علیه یک حمله به سفارتخانه «یک کشور خارجی» اقامه دعوی کردند اما به طور صریح به نام این سفارتخانه اشاره نکردند.

خبرگزاری فرانسه اما به گفته یک «منبع مطلع» خبر داد که دادستان‌های دانمارکی در رابطه با تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، علیه یک «مرد ایرانی» اقامه دعوی کردند.

به روایت این رسانه، دادستان‌های دانمارک علیه یک مرد ۳۳ ساله ایرانی که با «چاقو» قصد حمله به افسانه نادی پور سفیر ایران در دانمارک را داشت، اقامه دعوی کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، هنوز هیچ تاریخی برای برگزاری جلسه محاکمه فرد متهم به تلاش برای حمله به سفیر ایران اعلام نشده است.

ماجرای حمله با چاقو به خانم سفیر ایران در دانمارک

مهرماه ۱۴۰۱ (سال گذشته) بود که تعرض به سفارت ایران در دانمارک و سفیر ایران در این کشور اروپایی خبرساز شده بود. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته بود: «تعرضات به سفارتخانه‌های ایران فقط به انگلیس محدود نبود، سفارتخانه‌های ایران در تعداد دیگری از کشورهای اروپایی نیز شاهد تجمعات و تعرضات بود از جمله سفارتخانه‌های ایران در فرانسه، نروژ، بلژیک، سوئد، سوئیس و دانمارک».

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «در دانمارک یک فرد مسلح با سلاح سرد اقدام به ورود به سفارتخانه ایران در کپنهاگ کرده و خانم افسانه نادی پور سفیر ایران در دانمارک را مورد تهدید قرار داد و کارمند سفارت را مضروب و خساراتی به خودروهای داخل سفارت وارد کرد که مورد اعتراض ایران قرار گرفت و به احضار سفیر دانمارک در تهران به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجامید».