عذرخواهی استاندار آذربایجان‌شرقی از مردم

عابدین خرّم امروز در کمیته آرد و نان استان   عذرخواهی می‌کنیم که این شرایط برای ما و مردم قابل‌ قبول نیست.

خرّم افزود: این ستاد هر روز گزارشات و پایش‌های انجام‌ یافته در حوزه نان را به استانداری گزارش خواهد داد.

وی  به اختیارات.

این ستاد اشاره کرد و متذکر شد: باتوجه‌ به اینکه در این ستاد مسؤولان قضائی و ناظرین از جهاد کشاورزی، صمت و استانداری نیز حضور دارند، می‌توانند نسبت به تخلفات انجام شده تصمیم بگیرند.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم برخورد جدی با متخلفان تأکید کرد و گفت: اگر نانوایی تخلف کرد و این تخلف احراز شد، باید همان هفته تعطیل شود و یک نانوایی معتمد و باانصاف جایگزین آن شود؛ سامانه «نانینو» هر روز به‌صورت اتوماتیک‌­وار وضعیت نانوایی‌ها را گزارش می‌دهد که بر طبق آن این ستاد تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 خرّم در خصوص نحوه نظارت بر نانوایی‌ها یادآور شد: آمایش استقرار نانوایی انجام خواهد شد که بر اساس آن ناظرین محلی متشکل از بسیج اصناف و سایر دستگاه‌ها از وضعیت نانوایی‌ها گزارش خواهند داد و این‌گونه نخواهد بود که فقط ۱۰ ناظر در کلان‌شهری مانند تبریز اقدام به نظارت کنند که طبیعتاً این کار ممکن نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این ناظرین به‌ازای هر ۱۰ نانوا در یک مسیری که وجود دارد به‌صورت مرتب نظارت کرده و گزارش‌های خود را به ستاد مستقر در فرمانداری ارائه خواهند کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: این ستاد به‌صورت تام‌الاختیار و روزانه نسبت به پخت، کیفیت و نحوه توزیع نان نظارت و گزارش آن را به استانداری ارائه خواهد کرد.