برگزاری مراسم بزرگداشت جانبازان شیمیایی در موزه صلح

به مناسبت روز ملی بزرگداشت قربانیان سلاح های شیمیایی و در سی و ششمین سالروز حمله شیمیایی به شهر سردشت ، آیین ادای احترام به جانبازان شیمیایی در روز چهارشنبه هفتم تیرماه 1402 در موزه صلح تهران برگزار می شود.

بنا بر این گزارش، جمعی از جانبازان شیمیایی با ضایعات ریوی و چشمی شدید در این روز در موزه صلح حضور خواند داشت و هموطنانی که علاقمند به دیدار و گفتگو با این عزیزان و ادای احترام به فداکاری ها و جان فشانی های آنان هستند میتوانند در این روز از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر به موزه صلح تهران واقع در پارک شهر مراجعه نمایند و با این عزیزان ملاقات و گفتگو کنند. لازم به ذکر است در این روز جمعی از هنرمندان و ورزشکاران و نویسندگان به نام کشورمان نیز به ملاقات جانبازان شیمیایی در موزه صلح خواهند رفت و به آنان ادای احترام خواهند کرد.

برگزاری مراسم بزرگداشت جانبازان شیمیایی در موزه صلح

این گزارش می افزاید: با گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی، افزون بر 60 هزار نفر از مدافعان وطن و مردم غیر نظامی کشورمان از بیماری ها و صدمات ناشی از کاربرد سلاح های ممنوعه شیمیایی توسط رژیم صدام در جنگ تحمیلی رنج می برند. ایران بزرگترین قربانی سلاحهای شیمیایی بعد از جنگ اول جهانی است و از اولین کشورهایی است که به معاهده منع سلاحهای شیمیایی ملحق شده است.