واکنش جدید علم الهدی به بدحجابی و بی حجابی

امام جمعه مشهد گفت: مردم ما ۴۳ سال در برابر دشمن ایستاده‌اند و مبارزه می‌کنند. این مبارزه باید تشدید و تقویت شود، زیرا دشمنی دشمن در حال تشدید و تقویت است. آن‌ها هر جنایتی که ممکن بود در حق مردم ما در تیرماه انجام دادند و اکنون نوبت به خود قرآن رسیده است.

سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی (ع)، با تشریح سه قالب شرک به پروردگار، اظهار کرد: مشرکین که در صدر اسلام در وجود بت‌پرستان تعریف می‌شدند، امروزه در محتوا و ظاهر تسری یافته‌اند. بت که در گذشته نمادی از سنگ و چوب بود و بت‌پرستان آن را می‌پرستیدند، دو معنای دیگر نیز دارد؛ یکی همان مطامع و هوس‌های نفسانی است که انسان در عبادات و مناسبت‌های خود بر آن پا می‌گذارد و دیگری طاغوت است؛ همان جریان‌های استکباری که در هر زمانه و عصر، انسان‌ها را از خدا دور می‌کنند.

واکنش جدید علم الهدی به بدحجابی و بی حجابی

وی ادامه داد: باید بت را در هر معنا و جایگاهی که قرار دارد، شکست. انسانی که در صدر اسلام بت را پرستش می‌کرد، هم‌تراز با انسانی است که در عصر حاضر، طاغوت را همتای پروردگار قرار می‌دهد. در همه حال باید این بت‌ها را درهم شکست تا حج، حج ابراهیمی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۸۲ سوره مبارکه مائده تصریح کرد: دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان هستند. تصویر یهود امروز نیز در صهیونیسم جهانی تجلی یافته و مشرکین، همان‌هایی هستند که می‌خواهند استکبار جهانی باشند، در مقام طاغوت دنیا بایستند و در دهکده جهانی حرف اول را بزنند.

علم‌الهدی با بیان اینکه مصادیق امروزی شرک، آمریکا و اذناب ناپاک او همچون اروپایی‌ها هستند که در همه حال تعارض با دین را دنبال می‌کنند، گفت: عداوت امروز ما با این‌هاست.

این‌هایی که هر روز از همین تیرماه به یاد یکی از جنایاتشان نام‌گذاری شده است؛ ششم تیرماه ترور نافرجام امام خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران، هفتم تیرماه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و ترور شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره)، هشتم تیرماه شهادت محمد کچویی رئیس زندان اوین و بمباران شیمیایی سردشت با ۱۱۰ شهید و ۵ هزار نفر مجروح، یازدهم تیرماه شهادت آیت‌الله صدوقی چهارمین شهید محراب، دوازدهم تیرماه شلیک موشک به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی که به شهادت ۲۹۰ سرنشین آن از جمله ۶۶ کودک بی‌گناه منجر شد و سرانجام بیست و یکم تیرماه کشتار بیش از دو هزار نفر از مردم مشهد در مسجد گوهرشاد که در حمایت از حجاب و نوامیس امت مسلمان به پا خاسته بودند.

وی افزود: این همه در کشور ما جنایت کردند، باز هم دست برنداشتند و در همین تیرماه که هر روز از آن، یادآور یک جنایت است، دوباره در جنایتی دیگر، قرآن را به آتش کشیدند. اینکه با مجوز پلیس سوئد، صفحه قرآن کریم در مقابل مسجد به آتش کشیده شد، این هم یکی از جنایت‌های شدید آمریکایی‌ها بود.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: این را بدانید این دشمنی تمام‌نشدنی است و در برابر جنایاتی که دشمن مشرک بر آن‌ها اصرار دارد، مردم ما ۴۳ سال در برابر چنین دشمنی ایستاده‌اند و مبارزه می‌کنند. این مبارزه باید تشدید و تقویت شود، زیرا دشمنی دشمن در حال تشدید و تقویت است. آن‌ها هر جنایتی که ممکن بود در حق مردم ما در تیرماه انجام دادند و اکنون نوبت به خود قرآن رسیده است.

علم‌الهدی بیان کرد: باید پایداری خود را در مقام اعتقاد و باور به شعائر دینی تقویت کنیم. این دشمنی بی‌پایان است پس باید مقابله با آن نیز بی‌پایان باشد. بر همین اساس، عید غدیر در روز‌های پیش رو نشان خواهد داد که وابستگی این ملت به وجود اقدس امیرالمؤمنین (ع) و رسول گرامی اسلام (ص) تا چه قدرتمند است. این عید سعید، باطل کننده همه کار‌های نابکارانه‌ای خواهد بود که آمریکایی‌های ناپاک و روسپی‌های اروپایی‌شان انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: نباید از یاد برد که اگر طبق روال همه‌ساله، عید غدیر به وجود نازنین علی ابن بی طالب (ع) تعلق دارد، عید غدیر امسال به دلیل تقارن با ۲۱ تیرماه و روز مقابله با کشف حجاب و بی‌حجابی، مضمون و محتوایی از جنس فرهنگ فاطمی خواهد داشت و از این حیث، می‌توان گفت که عید غدیر امسال متعلق به امیرالمؤمنین (ع) و صدیقه اطهر (س) است.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: مسئله بدحجابی امری است که اخیراً موردتوجه دشمن قرار گرفته و جنگ شناختی وسیعی با محوریت آن در جریان است. در این شرایط من از همه شما مردم و به خصوص شما خواهران مردآفرین دعوت می‌کنم که در اجتماع پرشور ۲۱ تیرماه حضور پیدا کنید و همان‌طور که در اجتماع عید غدیر، عشق خود را به امیرالمؤمنین (ع) نشان می‌دهید، در ۲۱ تیر یک‌بار دیگر به ساحت قدسی صدیقه اطهر (س) نیز عشق و ارادت خود را ابراز کنید، زیرا بدون شک همه آن مظلومانی که در مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند، زمانی که هدف مسلسل‌های رضاخانی قرار می‌گرفتند و به خاک و خون می‌تپیدند، ندای یا زهرا (س) بر لب داشتند.