شاخص‌های بورس به قبل از سال ۱۴۰۱ بازگشته است

 محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایطی که در کشور اتفاق افتاده و تصمیماتی که به نظر ما تصمیمات غیرراهبردی دولت در فضای اقتصادی کشور است، آثار منفی خود را در بازار سرمایه گذاشته و میلیون‌ها نفر از ذینفعان بازار سرمایه در کشور اثرات منفی آن را مشاهده کرده‌اند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصمیماتی درباره وضعیت مرتبط با نرخ خوراک واحدهای تولیدی پالایشگاه‌های پتروشیمی در کشور و مسائل مربوط به تعرفه‌های صادراتی از جمله این تصمیمات دولت هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، امروز نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و و سایر مسئولان مرتبط برگزار می‌شود. از رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دعوت می‌کنم در این نشست حضور پیدا نند تا تصمیمات مهمی برای پیگیری مطالبات مردم در فضای کنونی اتخاذ شود. شاخص‌های بورس به قبل از سال ۱۴۰۱ بازگشته است و این وضعیت به صلاح کشور نیست.

شاخص‌های بورس به قبل از سال ۱۴۰۱ بازگشته است

پورابراهیمی بیان کرد: شاخص بازار سرمایه به شاخص قبل از سال ۱۴۰۱ بازگشته و عملاً در بازده منفی در سال ۱۴۰۲ قرار داریم که این مسئله قطعاً به صلاح کشور نیست و باید برای آن تصمیم‌گیری شود. البته اقدامات خلافی نیز انجام شده که در قالب اعمال ماده ۲۳۴ و ارجاع پرونده آن به دستگاه قضا در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفته است.