اهانت به قرآن کریم نماد روشنی از اسلام ستیزی است

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش در واکنش به اهانت به قرآن کریم در سوئد در بیانیه‌ای نوشت: مایه تاسف عمیق است که بار دیگر در سکوت کشورهای اروپایی شاهد توهین و هتک مجدد حرمت قرآن کریم در سوئد به عنوان یک کشور اروپایی مدعی حقوق بشر بودیم، اقدامی که به شدت قلب جهان اسلام و بیش از دو میلیارد مسلمان در پهنه گیتی را جریحه دار کرد و بایستی به قوی‌ترین شکل محکوم شود؛ زیرا تنها باعث ترویج نفرت، نژاد پرستی و اختلاف می‌شود و تلاش‌ها با هدف ارتقای ارزش‌های جهانی صلح، همزیستی و مدارا را تضعیف می‌کند. 

در این بیانیه همچنین آمده: چنین اقدامات تنفر آمیزی به هیچ وجه با آزادی بیان و حقوق بشر همخوانی ندارد. اقدامات شنیع مذکور نماد روشنی از اسلام ستیزی است که در اسناد مختلف بین‌المللی از جمله قطعنامه‌های سازمان ملل متحد محکوم شناخته شده است. 

سفارت ایران در اتریش تصریح کرد: با عنایت به اینکه این اقدام توهین آمیز و مغایر با اسناد پایه‌ای حقوق بشر و حتی کنوانسیون اروپایی حقوق بشر صورت گرفت بر مسئولیت پذیری و پاسخگویی این کشور و دیگر کشورهای اروپایی می‌افزاید.

اهانت به قرآن کریم نماد روشنی از اسلام ستیزی است

شب گذشته نیز حسین امیرعبد‌اللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این اقدام شنیع گفت: هموطنان در جریان قرار بگیرند که ماموریت سفیر سوئد در تهران پایان یافته، لذا به دستور دکتر رئیسی، رئیس جمهور تا زمانی که دولت سوئد برای حفظ حرمت کتاب‌های آسمانی و قرآن کریم اقدامی جدی  انجام ندهد و با فردی که دوبار تاکنون به کتاب مقدس قرآن کریم هتاکی کرده، برخورد جدی نکند، بر اساس دستور آقای رئیس جمهور، ما سفیر جدید سوئد را نخواهیم پذیرفت و همچنان سفیر جدید ایران هم به سوئد اعزام نخواهد شد.