خنثی شدن سیاست منزوی کردن ایران با بهبود روابط تهران و قاهره

جلیل رحیمی جهان آبادی در رابطه با روایت وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر توسعه روابط ایران و مصر ، گفت: سلطان عمان در سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی موضوع میانجی گری را مطرح کرد که مورد تایید رهبر انقلاب نیز قرار گرفت.

 

وی اظهار کرد: در واقع جمهوری اسلامی در دولت سیزدهم درصدد تنش زدایی و تقویت روابط با کشور‌های همسایه، منطقه و جهان اسلام است؛ در این راستا مشاهده شد که روابط با سعودی‌ها ازسرگرفته شده و مصر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: بدون شک هیچ محدودیتی برای توسعه همه جانبه همکاری‌ها و مراودات با مصر وجود ندارد و خوشبختانه در این راستا اقدامات عملی و مثبتی نیز انجام شده است.

بهبود روابط تهران و قاهره بیانگر خنثی شدن سیاست منزوی کردن ایران است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بهبود روابط ایران با کشور‌های حاشیه خلیج فارس نظم نوین مد نظر ایالات متحده را برهم زده است، افزود: در واقع آمریکایی تلاش می‌کنند روابط این کشور‌ها با صهیونیست‌ها عادی شود تا این رژیم با کسب مشروعیت بتواند به حیات خود ادامه دهد، اما اکنون شاهد تغییر این رویه هستیم و همسایگان رویکردشان به سمت تهران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی الگو‌های همکاری‌های منطقه‌ای تغییر کرده و این موضوع موجب شده سیاست منزوی کردن ایران نیز خنثی شود.