پیام شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای پیش ثبت نام در انتخابات مجلس آینده

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور پیامی، از افرادی که شایستگی و صلاحیت‌های قانونی و عمومی تصدی جایگاه نمایندگی ملت بزرگ ایران را دارند، برای ثبت‌نام در فرآیند انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی دعوت به عمل آورد.

 

متن این پیام بدین شرح است:

مردم شریف ایران

مستحضرید که شانزدهم مردادماه هزاروچهارصد و دو، از سوی وزارت محترم کشور، به موجب قانون جدید انتخابات که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، روز آغاز ثبت نام یا به تعبیری دقیق‌تر «پیش‌ثبت‌نام» داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی در انتخابات یازدهم اسفند اعلام شده و شرط لازم مراحل بعدی شمرده شده است. از آنجا که فرصت کمی تا شانزدهم مرداد باقی است لازم است توجه همگان را به اهمیت این مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم جلب کنیم.

مقام معظم رهبری در دیداری که در فروردین ‌ماه با مسئولان کشور داشتند بر چهار رکن «سلامت» و «امنیت» و «مشارکت» و «رقابت» در انتخابات مجلس دوازدهم تأکید فرمودند. بدیهی است یکی از عواملی که می‌تواند در افزایش مشارکت و رقابت انتخاباتی مؤثر واقع شود ورود افراد شایسته به میدان انتخابات و داوطلبی آنان برای حضور در رقابت انتخاباتی است. مردم با مشاهده افراد لایق که، داوطلب نمایندگی مجلس شده باشند امید و انگیزۀ بیشتری برای رأی دادن پیدا می‌کنند و این امر نه تنها مشارکت را افزایش خواهد داد و رقابت را جدی‌تر خواهد کرد که در نهایت منجر به تشکیل مجلسی توانمندتر و کارآمدتر خواهد شد.

نقش مجلس شورای اسلامی در قانونگذاری و به تعبیر مقام معظم رهبری «ریل‌گذاری» برای حرکت قطار اجرایی کشور بر کسی پوشیده نیست. علاوه بر این مجلس از جهات مختلف، چه در دادن رأی اعتماد به وزیران و چه در سؤال و استیضاح و تحقیق و تفحص می‌تواند چشم بینای ملت در حفظ منافع و مصالح کشور باشد. قوت مجلس به کیفیت نمایندگان مجلس بستگی دارد و هر چه نمایندگان توانایی بیشتری در قانونگذاری و نظارت داشته باشند مجلس بهتری خواهیم داشت.

پیام شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای پیش ثبت نام در انتخابات مجلس آینده

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که وظیفۀ اصلی خود را وحدت بخشیدن به نیروهای انقلابی و احزاب و تشکل‌های سیاسی می‌داند و در صدد است تا به مردم در شایسته‌گزینی برای مجلس کمک کند از همۀ کسانی که خود را شایستۀ نمایندگی مردم در مجلس می‌دانند دعوت می‌کند تا با شرکت در پیش‌ثبت‌نام شانزده مردادماه به ایجاد مجلسی نیرومند و کارساز کمک کنند.

شورای ائتلاف معتقد است بر همۀ کسانی که علاوه بر صلاحیت‌های عمومی، خود را صاحب دانش و تجربۀ لازم برای قانونگذاری می‌دانند واجب است با پیش‌ثبت‌نام در انتخابات مجلس زمینه را برای برگزاری انتخاباتی پرشور فراهم سازند.

نمایندۀ مجلس باید علاوه بر التزام و تعهد به قانون اساسی و شوق خدمتگزاری جهادی، از مسائل کشور آگاهی داشته باشد و دارای دید وسیعی در مقیاس ملی و وقوف بر پیچیدگی‌های امر قانونگذاری و همچنین واجد آگاهی و تخصص کافی برای نمایندگی مجلس باشد.

همان‌طور به کسانی که واجد این شرایط نیستند توصیه می‌شود که از نامزد شدن خودداری کنند. به کسانی که واجد شرایط لازم برای نمایندگی هستند قویاً توصیه می‌شود که فرصت و مهلت کوتاه پیش‌ثبت‌نام (۱۶ ـ ۲۲ مرداد) را از دست ندهند و در این میدان حضور پیدا کنند.

بدیهی است پیش ثبت نام ۱۶ مرداد و مراحل بعدی ثبت نام، هیچگونه تعهد و تضمینی برای ورود به مجلس محسوب نمی‌شود و در نهایت رأی مردم است که تعیین‌کننده نهایی خواهد بود، اما این واقعیت مانع از عمل به تکلیف برای کسانی که خود را شایسته نمایندگی می‌دانند نخواهد بود بی‌آنکه در آنان توقعی ایجاد کند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی از کلیه نیروهای انقلابی و دلسوز در سراسر کشور می‌خواهد با شناسایی افراد شایسته، آنان را برای حضور در صحنه انتخابات مجلس دوازدهم دعوت کنند تا به لطف الهی و همت و حضور بالای مردم، ان‌شاءالله در یازدهم اسفندماه چهارصد ودو، انتخاباتی برخوردار از سلامت و امنیت و بهره‌مند از مشارکت بالای مردم و رقابت جدی داوطلبان داشته باشیم و این همه سبب شود تا مجلس دوازدهم ان‌شاءالله مجلسی باشد انقلابی که با خردمندی و علم و آگاهی و تخصص و تجربه لازم بتواند نقش خطیر خود را در اداره کشور و در همکاری با قوای دیگر و به‌ویژه قوه مجریه و دولت ایفا کند.