ماجرای خاطره ای از موسوی خوئینی ها و رهبر انقلاب که جنجالی شد

مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در واکنش به برخی ادعا‌ها درباره موسوی‌خوئینی‌ها تاکید کرد: رهبر انقلاب موسوی خوئینی‌ها را سال ۶۸ به‌سِمت مشاور سیاسی خود منصوب کردند، او هم پذیرفت.

 

حکم انتصاب موسوی خوئینی‌ها که فضائلی به آن اشاره کرده همان ایام در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای منتشر شد.

ماجرای خاطره ای از موسوی خوئینی ها و رهبر انقلاب که جنجالی شد

در متن حکم رهبر معظم انقلاب که سال ۶۸ در پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری منتشر شده آمده بود:

بسم الله الرحمن الرحیم‌

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سید محمد موسوی خوئینی دامت‌تأییداته‌

با توجه به اصل یکصد و دهم قانون اساسی که سیاستگذاری های عمده‌ی نظام جمهوری اسلامی را بر عهده‌ی مقام رهبری قرار داده است و با معرفت به خصوصیات انقلابی و تجارب عملی جنابعالی در دوران ده ساله گذشته و بالخصوص مسؤولیت‌های مهمی که از طرف رهبر کبیر و امام فقیدمان رضوان‌الله علیه به جنابعالی محول گردید و حاکی از اعتماد معظم‌له به شما می‌باشد، جنابعالی را به مشاورت سیاسی خود منصوب می‌کنم.

حیطه کار آن مشاورت، عبارت است از سیاست های کلی کشور در امور داخلی و خارجی و قضایای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره، لازم است در امور ارجاعی و غیره نظرات بررسی شده و سنجیده، تدوین و به عنوان نظر مشورتی ارایه گردد. مقتضی است از آحاد مؤمن، و هوشمند و انقلابی و مجرب بدون رعایت نسبت‌های جناحی و گروهی برای بررسی و سنجش دقیق و عمیق مسائل استفاده فرمایید، شرح وظایف به صورت ریز را تهیه و ارایه فرمایید.

خداوند به جنابعالی توفیق عنایت فرماید.

سید علی خامنه‌ای

۱۳۶۸/۱۰/۱۷