محدودیتی برای شرکت گروه‌های مختلف در انتخابات وجود ندارد

هادی طحان‌‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در دوره تشکیلاتی شهید جهان‌آرا، گفت: در قانون جدید انتخابات توسعه‌ای نسبت به اختیارات شورای نگهبان رخ نداده است، در مرحله بررسی مصوبه، این شورا ایرادات متعددی نسبت به این اصلاحیه داشت که تا این موارد رفع نشد، مصوبه تایید نشد.

وی افزود: حضور همه شایستگان و نخبگان کشور در فرآیند انتخابات را مغتنم می‌دانیم و آن را فرصتی برای حل مسائل کشور تلقی می‌کنیم، مسائل کشور به‌دست فرزندان شایسته کشور حل می‌شود.

محدودیتی برای شرکت گروه‌های مختلف در انتخابات وجود ندارد

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: قانون شرایط را مشخص کرده است؛ از نظر شورای نگهبان هیچ شرط و محدودیتی برای شرکت گروه‌ها و سلایق مختلف در انتخابات، جز التزام و رعایت قانون وجود ندارد.

طحان‌نظیف در پاسخ به سؤال دانشجویی درباره صلاحیت افرادی که در گذشته تأیید شده‌اند، اظهار کرد: شورای نگهبان چک سفید امضا به هیچ کس نمی‌دهد،  از این رو در هر دوره، صلاحیت افراد بررسی می‌شود، مبنای ما قانون است.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین خاطرنشان کرد: براساس قانون جدید انتخابات، این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجراست‌؛ لذا در انتخابات پیش رو این قانون مبنای عمل همه دست‌اندرکاران انتخابات خواهد بود.