مجلس اجازه نخواهد داد خودروی اسقاطی به کشور وارد شود

  پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع واردات خودرهای کارکرده گفت: ما در مجلس به بحث واردات خودروهای کارکرده به کشور نظارت دقیقی خواهیم داشت.

مطالبات مردم برای واردات خودرهای کارکرده

بحث واردات خودروهای کارکرده و خودرهای با ارزش کمتر از 20 هزار دلار و با اولویت کمتر از 10 هزار دلار از مطالباتی بوده که همواره از سوی مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من مطرح شده است.

با توجه به مطالباتی که از سوی مردم وجود داشت، لایحه واردات خودروی سواری کارکرده چندی پیش از سوی دولت به مجلس تقدیم شد، پس از تصویب در مجلس و رفع ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به قانون تبدیل و برای اجرا ابلاغ شد.

پس از ابلاغ این قانون رئیس جمهور نیز این قانون را برای اجرا به وزارتخانه‌های صنعت معدن و تجارت و کشور ابلاغ کرد. در این لایحه که به قانون تبدیل شده آمده که خودروی سواری کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال به کشور وارد شود.

نماینده مجلس: اجازه نمی‌دهیم به نام خودروی کارکرده، خودروی اسقاطی وارد شود

پرویز محمد نژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه به فارس گفت: مجلس در بحث واردات خودروی کارکرده به وظیفه ذاتی خود که امر نظارت بر اجرای قانون است همچون همیشه به طور دقیق عمل خواهد کرد و اجازه نخواهیم داد که به نام خودروی کارکرده، خودروی اسقاطی و دارای مشکلات فنی به کشور وارد شود.

مجلس اجازه نخواهد داد خودروی اسقاطی به کشور وارد شود

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنار مجلس، نهادهای نظارتی دیگری هم وجود دارند که بر امر واردات خودروی کارکرده به کشور نظارت خواهند داشت.

محمد نژاد خاطرنشان کرد: خودروهای کارکرده وارداتی از نظر فنی به طور دقیق ارزیابی خواهند شد و خودروهایی که دارای سلامت فنی باشند اجازه ورود به کشور را خواهند داشت.

وی افزود: ما به مردم این اطمینان را می‌دهیم که خودروهای وارداتی کارکرده با نظارت دقیق به کشور وارد خواهد شد و از این حیث مردم اطمینان خاطر لازم را داشته باشند.