یک دیدار مهم  سیاسی در تهران

صبح امروز سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار و رایزنی کرد.

در نشست خبری صبح امروز نیز سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر معاون وزیر امور خارجه‌ روسیه به تهران، بیان کرد: خوشبختانه در سطوح مختلف آمد و رفت‌های دیپلماتیک میان ایران و روسیه برقرار است و این بر اساس اراده مقامات عالی رتبه دو کشور است.

وی گفت: فردا سه شنبه نشست مهمی را در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه شاهد خواهیم بود.

یک دیدار مهم و سیاسی در تهران

کنعانی بیان کرد: در خرداد ماه سال جای وزیر امور خارجه کشورمان در نشست وزرای خارجه بریکس و بریکس پلاس آفریقای جنوبی شرکت کردند و ملاقات‌های دوجانبه‌ای داشتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: موضوع عضویت ایران در بریکس مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت و در همان سفر آقای امیرعبداللهیان اعلام کردند که کنفرانسی در تهران خواهیم داشت تا موضوع همکاری های ایران و برکیس را مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: نشستی تحت عنوان ایران و بریکس چشم اندازهای همکاری فردا در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد و معاون وزیر امور خارجه روسیه هم برای همین نشست در تهران حضور دارند و پنل‌های مختلفی را در این نشست خواهیم داشت.

کنعانی تصریح کرد: باتوجه به روابط خوب دو طرف، این نشست فرصت خوبی برای گفت‌وگو با روسیه است و ایران برای آماده سازی شرایط بازگشت مسئولانه طرف‌های برجام از هر فرصت دیپلماتیکی استفاده خواهد کرد.