بساط کشف حجاب حتماً جمع می‌شود

همایش بزرگداشت شهدای مدافع حرم با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ریاست جمهور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن اجلاس سران آغاز شد.

شهدا روشنفکران حقیقی هستند که ضرورت جامعه را درست تشخیص دادند

در این برنامه رئیسی طی سخنانی با اشاره به اینکه توفیقی است برای من که در جمع صمیمی و باصفا و نورانی خانواده شهدای مظلوم مدافع حرم هستم، گفت: شهدای ما با بصیرتی که داشتند زمان‌شناس بودند و نشان دادند روشن‌فکران حقیقی جامعه هستند، روشن فکر کسی است که در زمان خودش وظیفه خود را بشناسد، رصد کند و دشمن را بشناسد و ضرورت‌های جامعه را بداند و آماده خطرپذیری باشد برای ایفای نقش و در این عرضه‌ها خطر کند. آماده باشد برای امنیت ایران و منطقه جانفشانی کند.

شهدا خونشان را دادند تا از جامعه جهل‌زدایی کنند

وی ادامه داد: حضور نیروهای ما در دفاع از حرم امنیت‌ساز شد بر خلاف دشمن و بیگانگان که حضورشان در منطقه امنیت را به خطر انداخت. شهدای ما باقی هستند چون نظر کردند به «وجه‌الله». آنچه بقا دارد «وجه الله» است و این رمز بقای شهدا شد تا زمین، زمین است تا زمان، زمان است آنها جلوه‌گری می‌کنند. نقش شهید بی‌بدیل است. در زیارت اربعین می‌خوانید خدایا حسین خون قلبش را داد برای آنکه از جامعه جهل‌زدایی کند، امروز ما به جاهلیت مدرن مبتلا شده‌ایم، که مجهز به امپراطوری رسانه‌ای است و قدرتی که می‌تواند چهره جاهلیت مدرن را برملا کند، خون شهیدان است.

خون شهید نفاق را برملا می‌کند

رئیس جمهور با بیان اینکه خون شهید چهره نفاق را برملا می‌کند، گفت: این برای امروز و دیروز نیست و همواره خون شهدا این‌گونه است. رهبری فرمودند: شهید سلیمانی برای دشمن از قاسم سلیمانی خطرناک تر است و امروز راه و آرمان او در جامعه انسان‌سازی می‌کند. پیام شهدا خاموش نشدنی است، پیام آنها پیام خداپرستی، عدالت‌خواهی و حق‌خواهی است، پیام دفاع از مظلوم و خروش بر ظالم است و پیام دفاع از ولی و پیام امنیت، آرامش و پیشرفت است، پیام ایستادگی در راه خدا و سست نشدن در برابر تهدیدات دشمنان است.

بساط کشف حجاب حتماً جمع می‌شود

شهدای شما متصل به شهدای کربلا هستند و خدا خونشان را تضمین کرده

رئیسی افزود: در زیارت حضرت ابوالفضل(ع) می‌خوانید که شهادت می‌دهم شما در راه حق نه سست شدید و نه نکول کردید این راهی است که شهدای ما ادامه دادند و این را در چهره‌های نورانی شهدا می‌بینید. به شهدای خود افتخار کنید، که امروز الگو‌های جامعه ما هستند، چهره‌ها در جامه ما امروز شهدا هستند و این راه در مسیر و امتداد عاشورا است، خون بچه‌های شما تضمین شده چون متصل است به ثارالله، خدا خون حسین و اولادش را تضمین کرد و بچه‌های شما متصل به ثارالله هستند و تضمین‌کننده آن خود خداوند است. خداوند متعال گوشی شنوا مرهمت کند که این پیام و سخن را از شهیدان گرامی بشنویم، انسان برای آزمون‌های الهی آفریده شده و آنها در این آزمون‌ها سربلند بیرون آمدند.

امتحان امروز مسئولان و مردم حفظ نظام اسلامی و امنیت است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمن آمده تا امنیت جهان اسلام را به هم بریزد گفت: دشمن آمده تا خون مسلمانان را بریزند و تجاوز کنند و شهدا در این امتحان بزرگ در برابر دشمن ایستادند و سربلند بیرون آمدند، شما هم در این ابتلا و امتحان نمره آوردید و عزیزانتان را در این راه نثار کردید، آنچه خانواده شهدا را آرامش می‌دهد زینب کبری (س) است که در اوج مصیبت گفت: جز زیبایی نمی‌بینم. نام رقیه و بچه‌های حسین (ع) به بچه‌های شهدا آرامش داد و شما در آزمون با صبر و ایستادگی نمره آوردید و قبول شدید و امروز باید در این ابتلا همه مردم و مسئولان با تداوم راه شهدا و حفظ آثار شهدا و حفظ امنیت و نظام مقدس که حاج قاسم آن را حرم خطاب کرد باید سربلند بیرون بیایند.

قدرت امروز ما از خون شهدا است و باید حفظ شود

رئیس جمهور ادامه داد: قدرت امروز از خون شهدا است و باید حفظ شود، آن زمانی که توفیق خادمی حرم امام رضا (ع) را داشتم، آقا که مشرف می‌شدند به حرم برنامه‌هایشان را محدود می‌کردند به جز دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم، گاهی چهار ساعت پای صحبت‌ها و درد و دل‌های خانواده‌های شهدا می‌نشستند. سرکشی به خانواده شهدا در طول تاریخ انقلاب در دستور کار رهبری بود.

وی افزود: پرچم شهدا همچنان در اهتزاز خواهد بود تا فرهنگ اصیل اسلامی ما بتواند جلوه‌های بسیاری در منطقه و جهان داشته باشد. شهدا زمینه‌سازان تحقق تمدن اسلامی هستند.

حتماً این بساط کشف حجاب جمع می‌شود، نگران نباشید

رئیس جمهور با اشاره به ابراز نگرانی خانواده‌های شهدا از بی‌حجابی‌ها در جامعه گفت: حتماً این بساط کشف حجاب جمع می‌شود، برخی از افراد بی‌حجاب غافل هستند و بی‌اطلاع که باید به آنها آگاهی دهیم، اما برخی با برنامه دشمن آمده‌اند و رهبری هم گفتند: دشمن در این میدان با برنامه‌ریزی آمده و ما هم باید با برنامه‌ریزی به میدان برویم و کار کنیم.