در حیاط هیات دولت چه گذشت؟| از تکذیب گرانی قیمت بنزین تا حضور چهره ها در تلویزیون

سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت ، با تاکید بر اینکه دستاوردهای مرتبط با امنیت و منافع ملی را نباید به تحلیل‌های جناحی تقلیل داد، اظهار داشت: موضوع مهم درباره منابع آزاده شده، نحوه هزینه‌کرد آنهاست که دولت عطف به تاکید رهبر معظم انقلاب، تلاش خواهد کرد همه این منابع در راستای پشتیبانی از تولید هزینه شود.

رئیس جمهور آزادسازی بخشی از منابع ارزی بلوکه شده کشورمان را جلوه‌ای از دستاوردهای دیپلماسی عزتمندانه در مقابل دیپلماسی ملتمسانه توصیف و تصریح کرد: این اقدامی ارزشمند، مایه افتخار و در راستای تامین منافع ملی بود.

در حاشیه جلسه امروز هیات دولت تعدادی از  خودروهای هیبریدی و تمام برقی تولید شرکت‌های خودروساز داخلی به نمایش درآمد که رئیس جمهور از آنها بازدید کرد.

به گفته سخنگوی دولت با پیشنهاد وزیر صمت تعدادی از خودروهای الکتریکی و هیبریدی که قبلاً نیز رونمایی شده‌ بودند، مجدداً در حیاط دولت به نمایش درآمدند که این نمایش مربوط به طرحی بود که وزارت صمت با همکاری بخش‌های مختلف از جمله شهرداری تهران در دستور کار دارد که در جهت کاهش آلایندگی‌های موجود در کلان‌شهرها و اصلاح الگوی مصرف در دستور کار دارند.

 

افزایش قیمت بنزین نداریم

جواد اوجی وزیر نفت درباره شایعه گرانی بنزین گفت: من چند بار مصاحبه کرده و افزایش قیمت بنزین را تکذیب کردم و شرکت پالایش و پخش بارها این تکذیب را تکرار کرده  است. خیال مردم راحت باشد که افزایش قیمت بنزین صورت نمی گیرد و دولت چنین برنامه ای ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند.

وی در جریان بازدید از نمایش خودروهای هیبریدی در حیاط دولت اظهار کرد: وزارت نفت از تولید خودروهای هیبریدی و برقی حمایت می‌کند؛ سرمایه‌گذاری که برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی سرمایه‌گذاری کند، خود سوخت یا معادل میزان صرفه‌جویی در مصرف (که تقریبا ۵۰ درصد است) مطابق قیمت فوب خلیج‌فارس به آنها کمک خواهیم کرد.

صداوسیما ثابت کرد که نیاز به چهره‌های هنجارشکن ندارد

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در واکنش به حضور برخی چهره ها در صدا و سیما، بیان کرد: در اغتشاشاتی که سال گذشته اتفاق افتاد، متاسفانه برخی از چهره ها با سوءاستفاده از شهرت و محبوبیت خود به قوانین و ضوابط جامعه بی توجهی کردند و با جریان فتنه برانداز همراه شدند و رفتارهایی را از خود نشان دادند که نتیجه آن تحریم جامعه و شریک شدن در اتفاقات تلخی بود که شاهد آن بودیم. اما صدا و سیما در برنامه هایی که در طول یک سال گذشته برگزار کرد، اثبات کرد که نیاز به چهره های هنجارشکن، عنود و لجباز ندارد.

موضوع رتبه‌بندی و صدور احکام جدید از هفته آینده آغاز می‌شود

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش خبرداد: رتبه بندی(معلمان) و موضوع صدور احکام جدید مبتنی  بر نتایج اعتراضات از هفته آینده آغاز می شود و کسانی که اعتراض شان وارد شده است، رتبه شان ارتقاء می یابد و رتبه جدید می گیرند.

توافقات خوبی برای ارائه سیم‌کارت به زائران اربعین حسینی صورت گرفته است

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه برای اربعین هفته گذشته هیاتی را به کشور عراق اعزام کردیم که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عراق و با نهادهای تنظیم گر آنان جلسات مختلفی را تشکیل دادند، تاکید کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته با طرف عراقی بنا شده است تا هم سیم کارت عراقی با قیمت مناسب تری در اختیار زائران اربعین قرار گیرد و هم هزینه رومینگ نسبت به سال قبل کاهش پیدا کند.

در حیاط هیات دولت چه گذشت؟| از تکذیب گرانی قیمت بنزین تا حضور چهره ها در تلویزیون

اختیارات استاندار سیستان و بلوچستان افزایش یافت 

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در جلسه امروز هیات وزیران استاندار سیستان و بلوچستان حاضر بود و گزارشی از فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی در حوزه‌های عملکردی در این استان به‌ویژه در مسئله آبرسانی، اشتغال و مسائل دیگر اقتصادی را ارائه کرد، افزود: تصمیم‌گیری‌هایی انجام شد تا بخشی از اختیارات هیات وزیران و رئیس‌جمهوری به استاندار سیستان و بلوچستان تفویض شود که امکان تصمیم‌گیری و نقش‌آفرینی سریعتر و موثرتری برای خدمت‌رسانی به مردم عزیز این منطقه انجام شود.

تاکید وزیر صمت بر مفید بودن ماشین های برقی

عباس علی‌آبادی وزیر صمت با اشاره به اینکه خودروسازهای داخلی ماشین برقی را عرضه خواهند کرد و ماشین های برقی بسیار مفید هستند، گفت: ما همچنین واردات خودرو را با هدف تنظیم بازار  انجام می دهیم. این اقدام در حال انجام است و سعی می کنیم  به سمت خودروهای آینده برویم، نه خودروهای گذشته. درباره واردات خودروهای دست دوم نیز من اطلاع ندارم و  قرار نیست ما وارد کنیم و  شرکت ها آنرا وارد می کنند و آیین نامه های آن تقدیم دولت شده است.

وی با اشاره به رونمایی از ماشین های برقی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: همه ماشین هایی که امروز می بینید برقی هستند.  خودرو ها از طریق شرکت ها و موسسات مربوطه وارد می شود و ما فقط آنرا سیاست گذاری کردیم.

خرید تضمینی گندم در آستانه رکوردشکنی است

محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی گفت با اعلام اینکه تا الان نزدیک به ۱۰ میلیون تن خرید گندم انجام شده است و طی شنبه تا یکشنبه هفته بعد این میزان با روند فعلی به ۱۰ میلیون تن هم عبور می‌کند که یک رکورد است، افزود: از ۱۱ و نیم میلیون تن نیاز کشور ما ۱۰ میلیون تن را در کشور تولید می‌کنیم. بازپرداخت آن هم با تأکید رئیس‌جمهوری به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه طلب کشاورزان دیون ممتازه است، در اولویت قرار دارد.

وضعیت دارویی نسبت به سال گذشته خوب است

عین اللهی وزیر بهداشت  درباره وضعیت دارویی کشور، اظهار کرد: وضعیت دارویی ما نسبت به سال گذشته خوب است چون ذخایر بهتری داریم ولی چند قلم دارو کم است که این کمبودها در دوره‌های گذشته هم وجود داشته است امسال مشکل سرم در شرایط گرمای هوا نداریم.