دوری ایران و عربستان باعث مداخله اسرائیل در امور منطقه می‌شود

«سید رضا صدرالحسینی» تحلیلگر مسائل غرب آسیا در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» که کانال تلگرامی این خبرگزاری گزیده‌ای از آن را، امروز (جمعه)، منتشر شده است، به اهمیت گسترش روابط ایران و عربستان سعودی پرداخت.

سید رضا صدرالحسینی در این خصوص گفت: «با توجه به نزدیک شدن ایران و عربستان سعودی به روسیه، منطقه خلیج فارس و روسیه می‌توانند برای بهبود و تضمین امنیت همکاری‌های مشترکی داشته باشند».

صدرالحسینی اضافه کرد: «به اندازه‌ای که این همگرایی و همکاری بیشتر شود، یک‌جانبه‌گرایی و هژمونی آمریکا در منطقه کاهش خواهد یافت. دوری ایران و عربستان سعودی از یکدیگر می‌تواند فرصتی برای مداخله برخی طرف‌ها از جمله اسرائیل در امور منطقه ایجاد کند».

دوری ایران و عربستان باعث مداخله اسرائیل در امور منطقه می‌شود

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین اظهار داشت: «این دو جناح اصلی در جهان اسلام -ایران و عربستان سعودی- می‌توانند با مفاهیم اشتباه اسلامی در نقاط مختلفی از جهان مقابله کنند».

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نخستین سفر رسمی به عربستان سعودی و در پاسخ به دعوت «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی پیش از ظهر دیروز (پنجشنبه-۲۶ مرداد ماه) در رأس هیأتی راهی ریاض شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با همتای سعودی، امروز (جمعه) ۲۷ مرداد ماه در جده با محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

او درباره این دیدار گفت: «صبح امروز با امیر‌محمد بن‌سلمان ولی‌عهد عربستان‌ سعودی به مدت ۹۰ دقیقه در جده دیدار داشتیم»

وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگوی خود با ولی‌عهد سعودی را «صریح، بی‌پرده، سودمند و نتیجه‌بخش، مبتنی بر سیاست همسایگی» توصیف کرد.