واکنش رسانه‌های رژیم صهیونیستی به رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰

رسانه‌های عبری زبان با انتشار تصویری از پهپاد مهاجر 10 نوشتند، ایران از پهپادی با برد پروازی ۲ هزار کیلومتری رونمایی کرد و پیامی به زبان عبری ارسال کرد که نشان می‌دهد برای هدف قرار دادن نیروگاه هسته‌ای دیمونا طراحی و ساخته شده است.

به نوشته این رسانه‌ها، ایران از پهپاد تهاجمی مهاجر ۱۰ رونمایی کرد که قادر به حمل انواع مختلف سلاح بوده و با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت قدرت پرواز داشته و برد آن ۲ هزار کیلومتر است.

بر اساس توصیف این رسانه‌ها، پهپاد مذکور از طریق ماهواره هدایت شده و در کنار موشک‌های خرمشهر و حاج قاسم از جمله تجهیزاتی بودند که سپاه پاسداران از ورود آن‌ها به ساختار سازمانی خود خبر داد.

صفحه اطلاع رسانی عبری زبان پوش هم در شبکه‌های اجتماعی نوشت: پهپاد جدید ایران قادر است به اسرائیل برسد، ایرانی‌ها برای ما پیام فرستادند که پناهگاه‌ها را آماده کنید.

پایگاه خبری باهازیت هم در این رابطه به نقل قول از رئیس جمهور ایران در مراسم رونمایی از این پهپاد پرداخت و به مخاطبان خود اطلاع داد، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد، تهران دست هر متجاوزان به ایران را قطع خواهد کرد، این سخنان همزمان با رونمایی ایران از پهپاد جدید خود با برد ۲ هزار کیلومتر صورت گرفت. تصاویر این پهپاد بر روی نیروگاه دیمونا قرار داده شده و بر روی تصویر آمده است آماده سفر به عصر حجر باشید.

واللا نیوز هم در گزارش مفصلی در این رابطه تاکید کرد مسئولین ایرانی اعلام می‌کنند که این هواپیمای بدون سرنشین قادر است برای ۲۴ ساعت مداوم در هوا باقی مانده و سیصد کیلوگرم مواد منفجره هم حمل کند که دو برابر توان حمل بار مهاجر ۶ محسوب می‌شود.

به نوشته واللا نیوز این اقدام ایران در حالی انجام می‌شود که طی ماه‌های گذشته تقابل و جنگ روانی بین دو طرف به نقطه اوج خود رسیده و دیروز هم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اعلام کرد تهران در پس حملات صورت گرفته در کرانه باختری است.

پایگاه اطلاع رسانی روزنامه یدیعوت آحارانوت هم اعتراف کرد نوشته تصویر و تهدید به بازگشت به عصر حجر در پاسخ به سخنان گالانت وزیر جنگ بود که حزب الله را تهدید کرده بود اگر اشتباهی مرتکب شود به عصر حجر بازمی‌گردد.

این رسانه عبری زبان ادعا کرد مهاجر ۱۰ از نظر شکل ظاهری به هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی ام کیو ۹ که به فرشته مرگ هم معروف است، شباهت دارد و کاربری آن جمع آوری اطلاعت و تهاجمی است.

بازتاب رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ در رسانه‌های رژیم صهیونیستی

آحارانوت تاکید کرد ایران ید طولایی در صنایع پهپادی داشته و تا کنون موفق شده است تعدادی از هواپیما‌های بدون سرنشین را از طریق مهندسی معکوس تولید کند، اما هنوز هیچ اطلاعی در رابطه با کنترل هواپیمای بدون سرنشین از نوع ام کیو ۹ رسانه‌ای نشده بود.

پایگاه جی دی ان وابسته به ارتودکس‌های افراطی صهیونیست هم در گزارش خود اعتراف کرد این پهپاد در حالی رونمایی شد که ایران به شکل پررنگ‌تری در به خطر انداختن ادامه بقای اسرائیل دیده می‌شود، همچنین نباید فراموش کرد که گنبد آهنین طی چند روز اخیر چند فروند هواپیمای بدون سرنشین که از نوار غزه به پرواز در آمدند و به طور حتم از فناوری‌های ایرانی استفاده کرده‌اند را رهگیری کرد.