امریکای امروز با امریکای ۲۰ سال پیش بسیار متفاوت است

به گزارش افكارنيوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رؤسای جمهور تاجیکستان و افغانستان و رئیس جمهور کشورمان، با اشاره به زمینه های فراوان و بسیار مشترک سه کشور، تأکید کردند: ایران، تاجیکستان و افغانستان کشورهای خویشاوند هستند که مصالح هر سه کشور در گرو همکاری بسیار نزدیک و اجرایی کردن توافق های انجام شده، است.
ایشان افزودند: پیشرفت، امنیت و آبادانی افغانستان و تاجیکستان به نفع ایران است و پیشرفت و امنیت ایران نیز قطعاً به نفع کشورهای منطقه خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفتهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کردند: ایران آماده است تجربیات و پیشرفتهای خود را در زمینه های مختلف علمی و فناوری در اختیار تاجیکستان و افغانستان قرار دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای، تکیه بر مشترکات را در همکاریها بسیار ضروری خواندند و تأکید کردند: در دنیا هیچ کشوری همانند ایران، تاجیکستان و افغانستان وجود ندارد که دارای اینچنین مشترکاتی از لحاظ زبان، دین، همسایگی، فرهنگ و مواریثتاریخی باشند.
ایشان با اشاره به اهمیت همکاریهای چند جانبه و هم افزایی ناشی از آن، افزودند: باید
توافق های انجام گرفته در نشست امروز تهران هرچه زودتر عملیاتی شوند و نتایج آنها تا نشست آینده آشکار شود.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این همکاریها، قطعاً مخالفانی دارد که برای اخلال در همکاری سه کشور تلاش می کنند، اما باید هوشمندانه در مقابل آنها ایستاد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اظهار تألم فراوان از مصائب مردم افغانستان به دلیل حضور نیروهای بیگانه تأکید کردند: بیگانگان که با شعار استقرار امنیت و دموکراسی به افغانستان آمدند، اکنون مردم غیرنظامی را هدف قرار می دهند و حضور آنان جز شر و فساد نتیجه دیگری برای مردم افغانستان نداشته است.
ایشان استدلالهای قدرتهای جهانی برای حمله به افغانستان و یا فشار به ایران را دروغ خواندند و خاطرنشان کردند: این قدرتها فقط به دنبال منافع و طمع های پایان ناپذیر خود در منطقه هستند اما شرایط کنونی منطقه و همچنین توانایی این قدرتها با شرایط گذشته بسیار متفاوت است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امریکای امروز با امریکای ۲۰ سال پیش بسیار متفاوت است زیرا مسائل گوناگون از جمله بیداری اسلامی، توانایی آنها را محدود کرده است.
آقای امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان، با تشکر از رهبر انقلاب اسلامی نشست امروز تهران را تاریخی خواند و گفت: تعبیر کشورهای خویشاوند که جنابعالی بکار بردید بسیار مناسب بود و امیدواریم با اجرایی شدن توافقهای نشست تهران، همکاریها بیش از پیش گسترش یابد.
آقای حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان نیز با ابراز خرسندی از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی گفت: ما از نشست تهران بسیار راضی هستیم و امیدواریم با توافق های انجام شده، روابط کشورهای خویشاوند در همه زمینه ها مستحکم تر شود.