با حمایت ایران، مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی متحد شده است

 «عماد ابو عواد» نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی و مدیر مرکز «پژوهش‌های فلسطین و اسرائیل » در رام الله با اشاره به حمایت‌های ایران از مقاومت فلسطین تصریح کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند حمایت گسترده ایران از مقاومت فلسطین، به‌ویژه جنبش حماس که رهبری مقاومت در غزه را به عهده دارد و از بزرگ‌ترین گروه‌های مقاومت به شمار می‌رود، منکر شود.

وی افزود: یقینا این حمایت، تاثیر مثبت و قابل توجهی بر روند رو به رشد و گسترده مقاومت چه در نوار غزه و چه در کرانه باختری داشته و موجب شده است تا ایمان مقاومت به این موضوع که طرف حامی وجود دارد که بتوان به آن تکیه کرد و می‌تواند به شکل گسترده و پیوسته از آن حمایت کند، بیشتر شود.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت: با حمایت ایران و بازتاب مثبت آن، مقاومت بخشی از محوری شده است که به صراحت اعلام می‌کند که ما در راستای مقابله با اشغالگری متحد هستیم.

مدیر مرکز مطالعات «القدس» گفت: در مورد رژیم صهیونیستی تردیدی نیست که هر بازتاب مثبتی در این زمینه به نفع مسئله فلسطین و هر بازتاب منفی متوجه این رژیم خواهد بود.

با حمایت ایران، مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی متحد شده است

ابوعواد تصریح کرد: رژیم صهیونیستی همواره مسئولیت آنچه در کرانه باختری، نوار غزه و اطراف آن می‌گذرد را متوجه ایران می‌داند و به تازگی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و یوآو گالانت، وزیر جنگ وی تاکید کردند که ایران در راس طرف‌های رویارویی با رژیم اسرائیل است و بنابراین حضور قدرتی همچون ایران در منطقه به عنوان حامی مقاومت فلسطین، بی‌شک تهدید کننده منافع این رژیم و موجودیت آن است.

کارشناس فلسطینی گفت: به طور کلی، سیاست ایران در قبال مسئله فلسطین فشار بسیاری را بر تل‌آویو تحمیل می‌کند و این رژیم نسبت به تقویت حمایت‌های ایران از مسئله فلسطین ناخشنود است.