امیرعبداللهیان به بیروت می‌رود

 روزنامه لبنانی «نداء الوطن»، امروز (سه‌شنبه، ۲۹ آگوست)، گزارش داد که «حسین امیرعبداللهیان » وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، هفته جاری در سفری اعلام نشده، به بیروت خواهد رفت.

بر اساس این گزارش، این سفر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به بیروت، پس از سفر او در ۱۷ آگوست جاری به عربستان سعودی و دیدار با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد و «فیصل بن فرحان» همتای سعودی صورت می‌گیرد. 

چند هفته پیش نیز، «مهدی شوشتری»، دستیار وزیر و مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به لبنان سفر کرده بود، به همراه «مجتبی امانی» سفیر ایران در بیروت، با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و درباره تازه‌ترین تحولات در لبنان، منطقه و تماس‌های سیاسی جاری منطقه‌ای  گفت‌وگو کرد.

روزنامه لبنانی؛ امیرعبداللهیان به بیروت می‌رود

آخرین سفر وزیر خارجه ایران به بیروت، به هفتم اردیبهشت گذشته باز می‌گردد که وی در رأس یک هیأت به لبنان سفر کرد و ضمن دیدار با همتای لبنانی بر حمایت قوی تهران از ملت، دولت، ارتش و مقاومت در لبنان تاکید کرد و گفت:« این سفر فرصتی است برای مشورت‌های بیشتر با مقامات لبنان در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی».