رزمایش حمله اتمی کره شمالی همراه با شلیک موشک بالستیک+ تصاویر

دولت کره شمالی بامداد پنجشنبه اعلام کرد در واکنش به رزمایش های نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا، تمریناتی را با حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در مرکز فرماندهی نیروهای مسلح برگزار کرده است.

رسانه دولتی کره شمالی در این‌باره گزارش داد که ارتش این کشور  ۲ فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد را به عنوان بخشی از رزمایش حمله اتمی تاکتیکی در واکنش به رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی، شلیک کرده است.

در این گزارش آمده است: «هدف از رزمایش این بود که به همه افسران فرماندهی و بخش‌های ستادی کل ارتش، آمادگی کامل برای جنگ را بدهد و به آنها برای آشنایی با روش‌های عملیاتی در زمان قرار گرفتن در پایگاه جنگی و داشتن توانایی پاسخ نظامی قوی کمک کند».

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، دولت کره شمالی همچنین اعلام کرد که ارتش این کشور رزمایش تاکتیکی حمله هسته‌ای نیز برگزار کرده که در آن نابودی پست‌های فرماندهی و فرودگاه‌های کلیدی در کره جنوبی شبیه‌سازی شد.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی گفت که دو موشک بالستیک شلیک شده توسط شمال، هر کدام حدود ۳۶۰ کیلومتر را در آسمان قبل از سقوط کردن داخل آب پرواز کردند.

ارتش کره جنوبی شلیک این موشک‌ها شدیداً محکوم کرده و آنها را اقدامات تحریک‌آمیزی خواند که نه تنها صلح و ثبات در شبه جزیره کره بلکه در تمام جامعه بین‌المللی را نیز تضعیف می‌کند.

رزمایش حمله اتمی کره شمالی همراه با شلیک موشک بالستیک+ تصاویر

پیش از این، رهبر کره شمالی حین بازدید از فرماندهی نیروی دریایی این کشور، گفت که همکاری‌های سئول و توکیو با واشنگتن، آب‌های شبه‌جزیره کره را به بی‌ثبات‌ترین آب‌ها با خطر جنگ هسته‌ای تبدیل کرده است.