امیرعبداللهیان: به حمایت قوی از لبنان ادامه می‌دهیم

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بعدازظهر امروز (پنجشنبه) نهم شهریور ماه و در بدو ورود به بیروت پس از سفری دو روزه به دمشق در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالم که امروز به همراه هیأتی عالیرتبه در بیروت هستم.

وی گفت که جمهوری اسلامی ایران جز خیر، صلاح، ثبات، توسعه و آرامش برای لبنان نمی‌خواهد.

وزیر خارجه که در پنجمین سفرش به لبنان بعد از تصدی وزارت امور خارجه، در بیروت حضور دارد، افزود: در گفت‌وگوهایی که با مقامات عالیرتبه لبنان خواهیم داشت از همه طرف‌های لبنانی دعوت می‌کنیم هر چه سریع‌تر از طریق گفت‌وگو و تفاهم نسبت به انتخاب رئیس جمهور اقدام کنند. طبعا این مردم و رهبران فهیم لبنان هستند که باید نسبت به انتخاب رئیس جمهور تصمیم بگیرند.

وی افزود: از همه کشورهای منطقه و فرامنطقه انتظار داریم در چارچوب همکاری‌های همه جانبه اقتصادی و تجاری به بهبود وضعیت لبنان کمک کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: معتقدیم رهبران و مردم لبنان از درایت لازم برای اتخاذ تصمیم سیاسی در انتخاب رئیس جمهور و تکمیل این وضعیت سیاسی برخوردار هستند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: همواره بهترین‌ها را برای دولت، ملت و ارتش و مقاومت لبنان از خداوند سبحان خواستاریم.

امیرعبداللهیان: به حمایت قوی از لبنان ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه با اشاره به سفرش به عربستان سعودی گفت: در گفت‌وگوهایی که با مقامات عربستان انجام شد، عبارات مثبت و سازنده‌ای را از مقامات عربستان در خصوص کمک به وضعیت لبنان شنیده‌ایم. ما همه کشورها را به کمک و همکاری‌های اقتصادی با لبنان دعوت می‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های قوی خود از لبنان ادامه خواهد داد.

 رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این هم سفری دو روزه به دمشق داشت و با رئیس جمهور، نخست‌وزیر و وزیر خارجه سوریه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.