حضور چهره‌های شاخص در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس

  مالک شریعتی با اشاره به اقداماتی که مجلس برای اصلاح قانون انتخابات انجام داد، اظهار داشت: اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی کاملاً منطبق با سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن مرحله پیش ثبت نام در انتخابات مجلس تحول بزرگی در حوزه انتخابات بود و اثرات بسیار مثبتی دارد، گفت: مهم‌ترین تأثیر پیش ثبت نام انتخابات مجلس آن است که از ثبت نام‌های غیرمنطبق با شرایط جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در نظر گرفتن مرحله پیش ثبت نام باعث می‌شود بسیاری از داوطلبانی که مدارکشان ناقص است و شرایط لازم را ندارند، در مرحله اول حذف شوند. این کار باعث می‌شود که بارِ بررسی صلاحیت‌ها در مرحله بعدی یعنی ثبت نام اصلی کم شود.

شریعتی متذکر شد: در انتخابات ادوار مختلف شاهد بودیم که عده‌ای می‌گفتند تعداد زیادی از ثبت نام کنندگان ردصلاحیت شدند یا احراز صلاحیت نشدند که در نظر گرفتن مرحله پیش ثبت نام جلوی تکرار این حرف‌ها را می‌گیرد و قطعاً فرایند ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی را واقعی‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه در نظر گرفتن مرحله پیش ثبت نام باعث می‌شود به تدریج فضای کشور انتخاباتی شود، متذکر شد: تا پیش از این، یک تا دو ماه مانده به انتخابات هیجان سنگینی بر کشور حاکم می‌شد و بعضاً فضای هیجانی بر فضای عقلانی غلبه پیدا می‌کرد، اما الان افراد با دقت هم تصمیم به ثبت نام در انتخابات می‌کنند و از سوی دیگر مردم هم فرصت خوبی دارند که اخبار و اطلاعات مربوط به انتخابات را در فضای عمومی کشور دنبال کنند.

حضور چهره‌های شاخص در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاهد بودیم استقبال خوبی از مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شد، گفت: فرصت نهادهای نظارتی مانند شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات در ادوار قبل خیلی کم بود، اما در اصلاح قانون انتخابات مجلس این فرصت افزایش یافت که خیلی مهم است.

شریعتی با تاکید بر اینکه تنوع سیاسی خوبی را در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شاهد بودیم، تصریح کرد: افراد و گروه‌های مختلف سیاسی در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام کردند. با استقبالی که در مرحله پیش ثبت نام شد و با توجه به اینکه چهره‌های شاخص زیادی هم آمدند، قطعاً فضای انتخابات امسال مجلس رقابتی خواهد شد.