افشاگری «نازنین بنیادی» +تصاویر

« نازنین بنیادی » یکی از اعضای معاندین که در قالب گروه از پاشیده «منشور همبستگی» فعالیت می‌کرد و مانند سایر اعضا از این منشور خارج شد، در یادداشتی که در حدود یکسال پس از فروپاشی آن نوشته، از دلایل خروج خود از این منشور گفته و صراحتا مطرح کرده که ماندن در گروهی از هم پاشیده و توخالی معنایی نداشته و به نوعی خودفریبی بوده است.

این عنصر ضدانقلاب که نقطه عطف حضور او در میان اپوزیسیون به رابطه عاطفی‌اش با «تام کروز» بازیگر هالیوودی مربوط می‌شود و اعتراضات زیادی نسبت به چرایی حضور وی به عنوان یکی از لیدرهای منشور همبستگی وجود داشته، طی این مطلب در لفافه قدرت طلبی لیدرهای منشور همبستگی را علل اصلی شکست آنان توصیف کرده است.

بنیادی در این یادداشت که با عنوان «اتحاد اپوزیسیون دموکراسی‌خواه؛ معمای حل نشده‌ ۴۴ سال» منتشر شده با بیان اینکه تشکیل این گروه بی‌فایده و بی‌نتیجه بوده است، می‌نویسد: « تصمیم من برای خروج از گروه همبستگی مهسا در پی خروج دو عضو دیگر به آسانی گرفته نشده بود. فعالیت‌های من همیشه نتیجه‌محور بوده و خواهد بود. اگر راهی جواب نمی‌دهد، باید مسیر را عوض کرد. همین بود که احساس کردم ماندن در گروهی ازهم‌پاشیده که برنامه مشخص و راهبردی برای رقم زدن تغییر معنی‌دار ندارد، وعده‌ای توخالیست به مردم ایران.»

افشاگری «نازنین بنیادی» +تصاویر

وی درباره روند از هم پاشیدن این گروه که طی مدت بسیار کوتاهی صورت گرفت، نوشته است: « در ماه‌هایی که در پی آمد، شاهد ریزش این همبستگی بودیم؛ با وجودی که تفاوت‌هایی در دیدگاه‌ها راجع‌به مسیر و اهداف نهایی جنبش ظهور کردند. هدف مشترک اعضای گروه همبستگی مهسا این بود که عاملیتی که ده‌ها سال از مردم ایران دریغ شده بود به آن‌ها بازگردانده شود، هم‌زمان ناراحتی‌ها و تنش‌های درون گروه ما و کل جامعه ایرانیان خارج از کشور نیز ظهور کرد.»

این عنصر ضدانقلاب با اشاره تلویحی به اعتراضات فراوانی که به اعضای منشور منحله همبستگی صورت می‌گیرد، می افزاید: « کسانی که درگیر کار نیستند شاید تصور کنند که انتقاد از تلاش‌های گروه همبستگی مهسا برای پی‌ریزی بنیان‌های دموکراسی سکولار در ایران آسان است. ما تلاش خودمان را کردیم، و گرچه تا‌به‌حال به اهداف نهایی خود نرسیده‌ایم.»

افشاگری «نازنین بنیادی» +تصاویر

 

وی به شکست مفتضحانه اپوزیسیون اعتراف و اظهار می‌کند: « در نهایت اپوزیسیون در عمل متفرق‌تر از حکومت از کار درآمد. تا زمانی که حکومت متحد و ما متفرق بمانیم، آن‌ها قدرت را حفظ می‌کنند.»

افشاگری «نازنین بنیادی» +تصاویر

درحالی بنیادی با تقلیل اختلافات شدید ادعا می‌کند تفاوت در سلایق علت انحلال این گروه ضدانقلاب بوده است که کاربران فضای مجازی در واکنش به این موضوع آنرا غیر واقعی توصیف می‌کنند.

یکی از کاربران در این باره می‌نویسد: « مشکلی که در این نوشته هست این است که اصلا مشخص نمی‌کنند که دلیل مشکل چی بوده. قبول اینکه این‌ها ناشی از احتلاف سلیقه بین افراد بوده سخته به نظر من موضوع بزرگتره ... .»

نکته اساسی که در فضای ضدانقلاب به خوبی دیده می‌شود یک رقابت شدید و نفس‌گیر برای لیدر نشان دادن خود با هدف کسب درآمد از این راه است. یعنی ضدانقلاب به خوبی می‌داند که وجاهتی ندارد اما می‌تواند از این راه کاسبی و کسب درآمد کند و یک مارکتینگ و بازار برای این عناصر بوجود آمده است.

اخیرا شبکه سلطنت طلب من و تو برای همین موضوع از «رضا ربع پهلوی» در برنامه خود دعوت کرد تا به نوعی وی را که قد و قواره بسیار کوتاهی دارد به عنوان لیدر اپوزیسیون قالب کند. این درحالی است که «مصی علینژاد» نیز تلاش‌های بسیاری برای بدست آوردن لیدری این جریان از خود نشان می‌دهد و فایل صوتی که از «سالومه سیدنیا» مجری شبکه من و تو منتشر شده، وی از همین رقابت حرف می‌زند و ضمن افشاگری کاسبی‌های مصی علینژاد مطرح می‌کند که وی سعی دارد ناآرامی‌ها را به نام خود ثبت کند.