سفیر عربستان رونوشت استوارنامه خود را به امیرعبداللهیان ارائه کرد

«عبدالله بن سعود العنزی»، سفیر جدید عربستان در ایران ، ظهر امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه ایران با حسین امیرعبداللهیان ، رییس دستگاه دیپلماسی کشور دیدار و رایزنی کرد.

 در این دیدار «عبدالله بن سعود العنزی» رونوشت استوارنامه خود را به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

بر اساس این گزارش عبدالله بن سعود العنزی سه شنبه هفته گذشته (۱۴ شهریورماه) برای برعهده گرفتن مسوولیت سفارت عربستان در ایران وارد تهران شد.

این دیپلمات ارشد سعودی پیش از این مسوولیت سفارت عربستان در عمان را بر عهده داشته است.

عبدالله بن سعود العنزی سه‌شنبه هفته گذشته در هنگام ورود به تهران در اظهاراتی گفت: دستورات رهبری سعودی بر اهمیت تقویت روابط دو کشور ایران و عربستان تاکید دارد.

این دیپلمات ارشد سعودی افزود: عربستان سعودی و ایران دو کشور همسایه دارای مؤلفه‌های اقتصادی، منابع طبیعی و مزیت‌های بسیاری هستند که به ارتقای جنبه‌های توسعه و رفاه، ثبات و امنیت در منطقه به نفع دو کشور و دو ملت برادر کمک می‌کند.

العنزی همچنین با اشاره به «چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی» گفت: هدف این برنامه تحکیم اصل حسن همجواری و احترام متقابل و همچنین نمایانگر یک نقشه راه برای همکاری با ایران است.

سفیر عربستان رونوشت استوارنامه خود را به امیرعبداللهیان ارائه کرد

چشم‌انداز ۲۰۳۰ برنامه‌ای برای کاهش وابستگی ریاض به نفت و تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان و توسعه بخش‌های خدماتی است که در سال ۲۰۱۶ و توسط «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور اعلام شد.

 همچنین سه‌شنبه هفته گذشته علی رضا عنایتی، سفیر جدید ایران در عربستان راهی ریاض شد تا مسوولیت سفارت ایران در این کشور عربی را برعهده بگیرد.

این دیپلمات ارشدایرانی همچنین در روز چهارشنبه (۱۵ شهریورماه) رونوشت استوارنامه خود را به «عبدالمجید السماری، معاون تشریفات وزارت خارجه عربستان به نیابت از «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان تقدیم کرد.