مردم سیستان و بلوچستان نیازی به اشک تمساح معاندان ندارند

  معین الدین سعیدی   با اشاره به دیدار اخیر مردم سیستان و بلوچستان با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: نوع نگاهی که رهبر معظم انقلاب نسبت به مردم سیستان و بلوچستان دارند، متفاوت با همه مسئولان کشورمان است. ایشان در کنار مردم سیستان و بلوچستان زندگی کردند و کاملاً معادلات اجتماعی آنجا را می‌شناسند.

وی با اشاره به اینکه تعابیر و اشاره‌هایی که ایشان درباره مردم سیستان و بلوچستان دارند بی بدیل است، ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار بر این نکته تاکید فرمودند که دشمنان می‌خواهند به دو حوزه وحدت ملی و امنیت ملی ما خدشه وارد کنند، اما ما به آنان چنین اجازه‌ای نخواهیم داد.

سعیدی بیان کرد: همه ما و کسانی که به نوعی صاحب نظر و صاحب منصب هستند، باید واقعاً مراقب باشند که تحت هیچ شرایطی دو اصل وحدت ملی و امنیت ملی دچار خدشه نشود، چرا که دشمن برای آسیب به این دو اصل مهم برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری روز گذشته اشاره مستقیم داشتند که اگر دولت‌ها به فرمایشات ایشان در سفری که در اوایل دهه ۸۰ به استان سیستان و بلوچستان داشتند، عمل کرده بودند و اهمال نمی‌کردند، قطعاً شرایط استان سیستان و بلوچستان از وضعیت فعلی متفاوت‌تر و بهتر بود.

وی گفت: زمانی که استان سیستان و بلوچستان به لحاظ تمام شاخص‌های توسعه انسانی فاصله معنادار و نجومی با دیگر مناطق کشور دارد، طبیعتاً دشمن از این مسئله سو استفاده می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ورود مقام معظم رهبری به این موضوع مخصوصاً برای دولتمردان حجت را تمام کرد تا در عمل برای رفع چالش‌های استان سیستان و بلوچستان تصمیم جدی بگیرند. این استان مشکلات عدیده‌ای به ویژه در حوزه بحث آب، بهداشت، راه و آموزش دارد که باید رفع شود.

مردم سیستان و بلوچستان نیازی به اشک تمساح معاندان ندارند

سعیدی تاکید کرد: پیام این دیدار به دشمنان خارجی جمهوری اسلامی ایران آن بود که اگرچه مردم سیستان و بلوچستان دردمند هستند، اما هرگز به احدی اجازه نفوذ نمی‌دهند و هیچ نیازی به اشک تمساح معاندان آن سوی مرزها ندارند. موضوع مهم دیگر این است که هیچ عاملی نمی‌تواند وحدتی را که بین مردم ایران است و حاصل خون شهداست، از بین ببرد و دچار چالش کند

وی خاطر نشان کرد: همه ما مسئولان باید مراقبت کنیم که رفتارها و حرف‌های ما به گونه‌ای نباشد که دو مؤلفه امنیت ملی و وحدت ملی خدشه‌دار شود.