ادعای جدید آمریکا علیه ایران| کشف ۱.۱ میلیون گلوله ساخت ایران در اوکراین!

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا موسوم به سنتکام ، روز چهارشنبه به وقت محلی برابر با چهارم اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۲ مهرماه جاری در بیانیه ای اعلام کرد: دولت آمریکا در ۲ اکتبر ۲۰۲۳، تقریباً ۱.۱ میلیون گلوله ۷.۶۲ میلی متری را به نیروهای مسلح اوکراین منتقل کرد.

 در این بیانیه آمده است: دولت آمریکا مالکیت این مهمات را در ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۳ از طریق  ادعای توقیف وزارت دادگستری علیه دارایی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دست آورد. این مهمات ابتدا توسط نیروهای دریایی فرماندهی مرکزی آمریکا از کشتی بدون تابعیت با نام مروان ۱ در  ۹ دسامبر ۲۰۲۲ کشف و ضبط شد. 

در بیانیه سنتکام با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره فعالیت ها و نفوذ منطقه ای ایران آمده است:«حمایت ایران از گروه‌های مسلح، امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای، نیروهای ما، پرسنل دیپلماتیک و شهروندان ما در منطقه و همچنین شرکای ما را تهدید می‌کند. ما به انجام هر اقدام لازم برای روشن شدن و توقف فعالیت های بی ثبات کننده ایران ادامه خواهیم داد.»

ادعای جدید آمریکا علیه ایران| کشف ۱.۱ میلیون گلوله ساخت ایران در اوکراین!

پیش از این، یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این وزارتخانه هزاران سلاح و گلوله مهماتی را که ادعا می کند از ایران ضبط و توقیف کرده است به اوکراین ارسال خواهد کرد.

این مقام وزارت دفاع آمریکا که نام او بیان نشده است، گفت که فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا قرار است انتقال این تسلیحات را اواخر روز چهارشنبه اعلام کند.