تأکید علی‌اف بر دوستی ایران و جمهوری آذربایجان

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان که به باکو سفر کرده، عصر روز جمعه ۱۴ مهر ماه با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس اعلام سفارت ایران در باکو، توسعه و تعمیق روابط دوجانبه به خصوص در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، آخرین تحولات منطقه قفقاز و همکاری‌های منطقه‌ای در قالب‌های سه جانبه و شش جانبه و رد دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای در مسائل کشورهای منطقه از محورهای اصلی این گفت‌وگوی طولانی مدت بود. 

علی‌اف در این دیدار دوستی ایران و جمهوری آذربایجان را عاملی مهم برای منطقه خواند و حل و فصل مشکلات منطقه را با مشارکت کشورهای منطقه امکانپذیر خواند.

رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه این کشور آغازگر همکاری‌های ۳+۳ (ایران، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان و ارمنستان) بوده، اظهار داشت: برگزاری هر چه زودتر نشستی در این فرمت گامی مثبت محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگویی درباره دیدارش با الهام علی‌اف گفت: در این دیدار آمادگی کامل جمهوری آذربایجان برای همکاری با ایران در تکمیل کریدور شمال ـ جنوب اعلام شد. وی درباره سفارت جمهوری آذربایجان در تهران نیز بیان کرد: خواستار بازگشایی هرچه سریع‌تر سفارت آذربایجان در ایران شدیم و رئیس جمهور این کشور نیز قول مساعد داد ظرف مدت کوتاهی این اقدامات انجام شود.

تأکید علی‌اف بر دوستی ایران و جمهوری آذربایجان

سفر بذرپاش به باکو به منظور پیگیری پروژه‌های تصویب شده نشست کمیسیون مشترک اقتصادی در تیرماه سال جاری که با حضور شاهین مصطفی‌یف معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان در آستارا برگزار شد، انجام شده است.

 با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی کلاله - آغبند عملیات اجرایی پل‌های جاده‌ای و ریلی راهگذر ارس برای اتصال خاک جمهوری آذربایجان به جمهوری خودمختار نخجوان آغاز شد.