تام کاتن ایران را به دست داشتن در عملیات حماس متهم کرد

 « تام کاتن »، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا ضمن حمایت کامل از رژیم صهیونیستی مدعی شد که عملیات بزرگ و غافلگیرانه « طوفان الاقصی » مبارزان فلسطینی، تلاش ایران برای اختلال در روند عادی‌سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی است.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) مدعی شد: «این جنگ تلاشی آشکار از طرف ایران برای منحرف‌کردن مذاکرات صلح بین اسرائیل و عربستان سعودی است.»

این سناتور آمریکایی با بیان اینکه آمریکا باید تمام کمک‌های دیپلماتیک و تجهیزات نظامی لازم را «برای نابودی حماس» در ا ختیار رژ یم صهیونیستی قرار دهد افزود که «دولت بایدن باید تمام تعامل‌ها با دولت ایران را متوقف کند.»

این سناتور آمریکایی در حالی مدعی دخالت ایران در عملیات «طوفان الاقصی» شده که یک مقام ارشد دولت آمریکا بامداد یکشنبه اذعان کرد که هیچ نشانه‌ای از دست داشتن ایران در عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه رژیم موقت صهیونیستی، وجود ندارد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با رسانه‌ها گفت که کاخ سفید از تل‌آویو حمایت کرده و آماده ارائه تمام ابزارهای لازم به این رژیم است. وی همچنین افزود که دولت بایدن احتمالاً روز یکشنبه کمک‌های نظامی جدیدی برای رژیم تروریست صهیونیستی اعلام می‌کند.

تام کاتن ایران را به دست داشتن در عملیات حماس متهم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دیروز در واکنش به تحولات روز شنبه در فلسطین اشغالی و عملیات گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه اشغالگران صهیونیست گفت: عملیات طوفان الاقصی حرکت خودجوش گروه‌های مقاومت و ملت مظلوم فلسطین در دفاع از حقوق مسلم و انکار ناپذیر خود و واکنش طبیعی آنان نسبت به سیاست‌های جنگ افروزان، تحریک‌آمیز و آتش افروزان صهیونیست‌ها بویژه نخست وزیر افراطی و ماجراجوی رژیم غاصب صهیونیستی است.