بازتاب جنگ در فلسطین در رسانه‌های بیگانه

محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس روز گذشته شروع عملیات طوفان الاقصی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

میزان غیرمنتظره بودن این عملیات به اندازه‌ای بود که کارشناسان آن را با جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی مقایسه و اعلام کردند صهیونیست‌ها از زمان حمله ناگهانی سوریه و مصر در سال ۱۹۷۳ در چنین موقعیتی قرار نگرفته بودند.

این در حالی است که تلفات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی در پی عملیات طوفان الاقصی به ۳۰۰ کشته و بیش از ۱۴۵۰ مجروح رسیده که حال ۲۸۵ نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است. رسانه‌های بیگانه با پوشش دادن اخبار این درگیری نظرات خود را نبز اعلام کرده‌اند.

الجزیره انگلیسی گزارشی در خصوص این حمله برق‌آسا مقاومت فلسطین نوشت و به تحقیر صهیونیست‌ها اشاره کرده و گفت: از غرور تا تحقیر: ۱۰ ساعتی که اسرائیل را شوکه کرد حمله برق آسا فلسطین یک شکست نظامی و یک فاجعه سیاسی برای اسرائیل در ابعاد عظیم است.

واکنش الجزیره به طوفان الاقصی

یکی از ستون‌نویسان نیویورک تایمز این تیتر را برای گزارش خود انتخاب کرد: بدترین روز جنگ اسرائیل. او در ادامه نوشت زمانی که برای اطلاع از جزئیات دقیق این حمله به دوست خود در روزنامه یدیعوت آحارونوت رژیم صهیونیستی زنگ زده است آن صهیونیست به او گفته است این بدترین روز جنگ اسرائیل از زمان جنگ یوم کیپور بود. وحشتناک بود.

واکنش نیویورک تایمز به طوفان الاقصی

بی بی سی انگلیسی برای نشان داد حجم غافلگیری رژیم صهیونیستی از حمله طوفان الاقصی مقاومت این تیتر را انتخاب کرد: حماس با جدی‌ترین حمله خود اسرائیل را کور کرد. این رسانه در ادامه نوشت اسرائیل از جاه طلبانه ترین عملیاتی که حماس تا کنون انجام داده غافلگیر شد. ابعاد آنچه اتفاق افتاده است بی سابقه است.

واکنش بی بی سی به طوفان الاقصی

شبکه ان سی ان بی سی نیوز آمریکا به نقل از صهیونیست‌های نوشت که تل‌آویو پس از غافلگیری حمله حماس که در ۵۰ سال گذشته سابقه نداشته است قول انتقامی قدرتمند را داد.

واکنش سی ان بی سی به طوفان الاقصی 

مجله اکونومیست نیز به عنصر غافلگیری عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد. این مجله نیز اعتراف کرد حمله مردم فلسطین به اراضی اشغالی خونین و یادآور جنگ یوم کیپور (جنگ کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۳) بوده است.

واکنش اکونومیست به طوفان الاقصی

روزنامه انگلیسی گاردین که نتوانسته است این حمله را هضم کند درباره طوفان الاقصی نوشت: مثل یک فیلم است: اسرائیلی ها با ناباوری به حمله حماس واکنش نشان می دهند. بینندگان تلویزیونی مات و مبهوت شاهد درخواست کمک در سراسر جنوب اسرائیل بودند.

واکنش گاردین به طوفان الاقصی

فرانس ۲۴ نیز از شکست تاریخی رژیم صهیونیستی برای تیتر خود استفاده کرده و نوشت: حمله غافلگیرانه حماس یک «شکست تاریخی» برای سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل است. گروه فلسطینی حماس روز شنبه حمله بی‌سابقه‌ای را به اسرائیل آغاز کرد و هزاران موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک کرد، در حالی که ده‌ها سرباز از طریق هوا، زمین و دریا به مرزهای به شدت مستحکم‌شده اسرائیل در چندین نقطه نفوذ کردند. به گفته دیوید خلفا، کارشناس خاورمیانه، این حمله اسرائیل را کاملاً غافلگیر کرد و نشان دهنده یک "شکست تاریخی" برای سرویس های اطلاعاتی آن است.

واکنش فرانس ۲۴ به طوفان الاقصی