پشت پرده ناراحتی اصلاح طلبان از عملیات طوفان الاقصی

جریان مقاومت و به ویژه جوانان فلسطینی در طول روزهای گذشته با عملیات طوفان الاقصی کاری کارستان انجام داده و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را شکستند.

هر چند بررسی ابعاد این عملیات طوفانی و بی سابقه در نیم قرن گذشته از زوایای مختلف باید بررسی شود اما خوشحالی مسلمانان در کشورهای مختلف به ویژه مردم ایران نشان داد فلسطین پاره تن جهان اسلام است اما در این میان جالب است که اصلاح طلبان در رسانه های خود و تحلیل های مختلف گویا از اقدام فلسطینی ها ناراحت هستند.

روزنامه اصلاح طلب هم میهن که توسط غلامحسین کرباسچی از اصلاح طلبان و تکنوکرات های با سابقه اداره میشود تیتری را منتشر کرد که باعث تعجب بود. این رسانه در تیتر یک خود نوشت:ناگهان جنگ و در مطالب خود به بررسی پیامدهای حملات متقابل حماس و اسرائیل پرداخت.

از سوی دیگر آذر منصوری ، رئیس به اصطلاح جبهه اصلاحات که هنوز ریاست وی تائید نشده و به شکل غیر قانونی است در یادداشتی نوشت که چرا مردم مانند گذشته از مقاومت فلسطین حمایت نمی‌کنند؟»

این فعال سیاسی اصلاح طلب در تحلیل خود نوشت: سوال اصلی که این نوشتار در پی پاسخ به آن است این است که چرا در کشور ما همراهی با مردم و مقاومت فلسطین در سطح رسانه‌ها و نهادهای رسمی و گروه‌های منتسب به حکومت خلاصه می‌شود و جامعه به مانند سال‌های ابتدایی انقلاب و مانند قبل، همراهی لازم را به این موضع حاکمیتی ندارد؟

وی در ادامه عنوان کرد که به نظرم علت را باید در نوع رفتار دوگانه و متناقض حکمرانی در ایران جست‌وجو کرد. نمی‌شود از یک سو کشتار مظلومان و مسلمانان را در نقطه یا نقاطی از جهان محکوم کرد و در همراهی با آنها از توان لجستیک کشور هم مایه گذاشت. اما وقتی مسلمانان در نقطه‌ای دیگر توسط حکومت دوست کشته می‌شوند، سکوت کرد؟ نمی‌شود تجاوز و اشغالگری را در فلسطین محکوم کرد، اما هجوم ارتش روسیه به اوکراین را در راستای بهبود اوضاع منطقه قلمداد کرد و بسیاری از چراهای دیگر.

در پاسخ به آذر منصوری و هم نظران وی در جبهه اصلاح طلب باید گفت که گویا شادمانی مردم در کشور را پس از مرحله نخست عملیات طوفان الاقصی ندیدند که اگر دیده بودند چنین تحلیلی را ارائه نمی کردند. 

از سوی دیگر چگونه این افراد داعیه دار و سردهنده شعار آزادی و حمایت از مظلومان سر می دهند و بر روی سابقه 70 ساله تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین چشم می بندند؟ 

هنوز فراموش نکرده ایم که طرفداران این جبهه سیاسی در سال 88 شعار نه غزه و نه لبنان سر می دادند و مشخصا ایدئولوژی این جریان در طول بیش از یک دهه پیش حمایت از فلسطین نبوده است.

نباید از اصلاح طلبانی که برای تحریم های بیشتر ایران نامه نوشتند انتظار بیش از این داشت و کاش به جای یکه خوردن از عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی کمی انصاف را در تحلیل ها و واکنش های خود رعایت می کردند.