اراده پولادین جوانان فلسطینی حماسه بزرگی خلق کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، 18 مهرماه) در مراسم افتتاح ۴ ایستگاه جدید در خطوط ۶ و ۷ متروی تهران،‌گفت:‌ رشادت شجاعت ایستادگی مقاومت و ابتکار عمل خلاقیت مجاهدین فلسطینی را هم باید تبریک عرض کنم. حقیقتاً ایستادگی و مقاومت فلسطین در این عملیات غرورآفرین مثال زدنی است.

وی افزود: کاری که بسیاری انتظار آن را ظرف سال‌های اشغال فلسطین می‌کشیدند که این اراده پولادین جوانان فلسطینی حماسه بزرگی خلق کرد و نشان داد که ظلم و ستم به یک ملت آواره کردن زنان و کودکان، تصرف اراضی کشاورزی و سرزمین آن‌ها و ظلم به این ملت شاید بتواند مدتی ادامه پیدا کند اما مردمی که مظلوم واقع شده‌اند را به ستوه می‌آورد و حاضر نیستند که ادامه این ظلم را تحمل کنند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امیدوارم خداوند متعال به همه مجاهدان راه خدا توفیق دهد و آن‌ها را به رسیدن حق واقعی خود که آزادسازی سرزمینشان است، مدد برساند و همه شاهد باشیم که فتح و نصرت نهایی نصیب فلسطینی‌ها و مظلومان فلسطینی‌ها شده است.

وی با بیان اینکه همتی که امروز در مجموعه شهرداری تهران برای ارتقای رفاه و آسایش مردم مشاهده می‌شود، شایسته قدردانی است، ادامه داد: امروز محور تلاش‌های مسئولان محترم شهرداری تهران رفع دو مشکل جدی ترافیک و آلایندگی در حوزه حمل و نقل است و شاهد تلاش شبانه روزی دست‌اندرکاران همه بخش‌های مرتبط در شهرداری در این زمینه هستیم.

رئیسی با قدردانی از گام‌های بلند برداشته شده برای توسعه خطوط مترو و افزایش مستمر ایستگاه‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار داشت: در کنار بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید، تامین واگن‌های مورد نیاز نیز از دیگر اقداماتی است که موجب ارتقای بهره‌وری مترو و در نتیجه کاهش زمان و صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل خواهد شد.

اراده پولادین جوانان فلسطینی حماسه بزرگی خلق کرد

رئیس جمهور از اقدامات شهرداری تهران در زمینه تامین اتوبوس نیز قدردانی و تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات در دست اقدام در زمینه تسهیل تردد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش آلایندگی، برقی کردن اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورها در تهران است که امسال آغاز شده و در سال آینده کار به شکل جدی‌تر پیش خواهد رفت.

رئیسی همچنین از رئیس و اعضای شورای شهر تهران و همه کارگران، مهندسان و دست‌اندرکاران شهرداری و شورای شهر تهران که به تسریع اجرای طرح‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل در تهران کمک می‌کنند، قدردانی و خاطرنشان کرد: مترو یکی از بهترین وسیله‌ها برای کاهش زمان و هزینه‌های سفر و نیز کمک به مدیریت آلایندگی شهری است و در ضمن آن به عنوان یک وسیله حمل و نقل امن و کم‌خطر به کاهش حوادث رانندگی و حمل و نقل نیز کمک می‌کند.

رئیس جمهور، همت و تلاش شهرداری تهران در بهبود کیفیت زندگی، رفع مشکلات و افزایش رفاه مردم تهران را پراهمیت ارزیابی و تأکید کرد: دولت به عنوان یک حمایتگر خود را حامی شهرداری و مردم می‌داند و تمامی دستگاه‌های دولتی چه در تهران به عنوان پایتخت، چه در کلانشهرها و چه در شهرهای کوچک به شهرداری‌ها برای حل مشکلات مردم کمک می‌کند.

رئیسی، ایجاد قرارگاه ساخت مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده، توسعه فضای سبز شهری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اقدامات مهم و قابل تقدیر شهرداری تهران برشمرد و خاطرنشان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از اقدامات مهم در راستای بهبود شاخص‌های زندگی در شهر تهران و رفاه مردم است که باید مورد حمایت دولت، قوه قضائیه و تمامی دستگاه‌های ذیربط باشد تا بر زیبایی، سلامت و کیفیت معابر شهری افزوده شود.

رئیس جمهور همکاری استانداری و شهرداری تهران را ستود و با تأکید بر لزوم پرهیز از اختلاف و دوگانگی بین دستگاه‌ها، تصریح کرد: هرکسی که در کشور مسئولیتی دارد باید تلاش کند تا در راستای حل مشکلات مردم و توسعه خدمات گام‌های مؤثری بردارد، چون مردم تحمل دیدن اختلافات و دوگانگی‌ها را ندارند.

وی افزود: مردم علاقمند دیدن تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های مختلف در راستای حل مشکلات و پیشرفت کشور هستند.