وزارت امور خارجه در موضوع فلسطین فعالانه تر عمل کند

مهدی پیرهادی روز سه شنبه در جریان یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ، کشته شدن تعداد زیادی از زنان و مردان و کودکان مظلوم فلسطین را تسلیت گفت و افزود: طی ده های گذشته چند صد هزار انسان بی گناه در فلسطین اشغالی که سرزمین این افراد است؛ توسط یک رژیم غاصب تحت ظلم و سیطره رژیم سفاک قرار گرفتند. 

وی افزود: حقوق بشر به عنوان ابتدایی ترین و طبیعی ترین حق هر فرد و خانواده ای زیر پا گذاشته می شود حتی تعدادی از خبرنگاران و انسان های آزاده که خواستند اطلاعرسانی  در دنیا انجام دهند، نیز در سرزمین های اشغالی کشته شدند. 

پیرهادی با بیان اینکه این وضعیتی است که رژیم غاصب اسرائیل در سرزمین های اشغالی برای مردم ایجاد کرده است،  افزود: حق مشروعی که برای فلسطین وجود دارد دفاع از خودشان است، وقتی هر روز و سالانه و ماهانه دهها هزار نفر از این مردم توسط رژیم اشغالی کشته می شوند ، یک جایی می خواهند از خود دفاع کنند. 

وی با بیان اینکه امروز شاهد این هستیم که طبیعی ترین و ابتدایی ترین حقوقی که باید برای مردم یک سرزمین وجود داشته باشد از آنها گرفته شده و آب را بر آنها بسته اند و آنها را محدود کردند، از مسئولان کشور و به ویژه وزیر امور خارجه خواست تا از طریق سازمان کنفرانس اسلامی در اسرع وقت جلسه ای گذاشته شود. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران خطاب به کشورهای عربی تاکید کرد: حتما غیرت کشورهای عربی اجازه نمی دهد که دختران و فرزندان فلسطین و نوامیس اسلامی، توسط یک سری افراد نامسلمان که به هیچگونه حقوق بشری پایبند نیستند، تحت ظلم و ستم قرار گیرند.

مهدی پیرهادی

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی همه باید دست به دست هم دهند و این موضوع را پیگیری کنند و اجازه ندهند که یک کشور غاصب و ظالم ،آب را که حداقل حقوق یک انسان است، قطع کند.

پیرهادی با بیان این موضوع که کجای دنیا اینگونه است؛ اظهار داشت: کشورهای اروپایی امروز به این موضوع بپردازند که کجای دنیا این چنین است که آب و برق را بر مردم یک سرزمین ببندند. 

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه در خصوص مسأله فلسطین فعالانه تر عمل کند و از موضوع حمایت ایران در خصوص فلسطین نهراسد تا با فعال شدن سازمان کنفرانس اسلامی، حمایت از مردم مظلوم فلسطین انجام شود.