طوفان الاقصی؛ ضربه‌ کاری به ستون فقرات صهیونیستها بود

رهبر انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، ضربه اطلاعاتی و امنیتی وارد شده به رژیم صهیونیستی را غیرقابل ترمیم توصیف کردند.

 سید رضا صدرالحسینی کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا به بررسی جزئیات این شکست تاریخی رژیم صهیونیستی پرداخته است.

متن این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید.

یکی از موضوعاتی که رسانه‌ها و کارشناسان مختلف به آن اذعان دارند، ضربه سنگین اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی است. در ابتدای می‌خواستیم جزئیات این شکست را تشریح کنید.

رژیم صهیونیستی در ماجرای اخیر در حوزه‌های مختلف ضربات گوناگونی خورده است. اما آنچه که درجه اهمیت بیشتری دارد سه موضوع است که درباره دو مورد آن بیشتر صحبت خواهم کرد. اولین موضوع ضربه‌ای است که به ستون فقرات نظامی رژیم صهیونیستی وارد آمده است. دومین مورد زلزله‌ای که در سلسله اعصاب امنیتی رژیم رخ داد و سومین آن پتک محکمی است که به بخش سیاسی این رژیم وارد شده است.

برای بررسی هر یک از این بخشها باید توجه داشته باشیم که ما در مورد کدام رژیم صحبت می‌کنیم، حمایت از این رژیم چگونه بوده و حامیان او چه کسانی بوده‌اند. در حوزه نظامی رژیم صهیونیستی به ادعای استراتژیست‌های غربی دارای چهارمین ارتش مقتدر جهان است.

در طول حداقل چهل سال گذشته نشان داده که این ارتش با تبلیغات فراوان و حمایت‌های بی‌دریغ نظام سلطه یک تصویری از خود ساخته است که درواقع این تصویر یک تصویر بسیار هولناک برای رقبا و کسانی است که می‌خواهند به رژیم صهیونیستی چپ نگاه کنند. البته هیمنه ارتش رژیم صهیونیستی از جنگ ۳۳ روزه به بعد در سال ۲۰۰۶ تا حدود زیادی در بین جوامع مختلف به ویژه مسلمانها و معتقدین به مقاومت شکسته شد. اما واقعیت امر این است که هزینه‌های هنگفتی برای سرپا نگه‌داشتن این ارتش در حوزه‌های دریایی، زمینی، هوایی و انواع و اقسام تجهیزاتی که در حال حاضر می‌تواند یک ارتش داشته باشد برای او تأمین شد.

طوفان الاقصی؛ ضربه‌ کاری به ستون فقرات صهیونیستها بود

این ارتش چه توانایی‌هایی داشته یا دارد که شکست آن تا این درجه از اهمیت مهم است؟

ارتش رژیم صهیونیستی به ادعای خودشان یکی از توانمندترین ارتش‌ها در حوزه‌های فناوری‌های مدرن نظامی است؛ در حوزه جنگ الکترونیک، پدافند، موشکی، حوزه هوایی و چه در حوزه ضد هوایی. اما اگر آن را بخواهیم به طور کامل بشناسانیم باید بگوییم که ارتش رژیم صهیونیستی مورد حمایت مستقیم آمریکا و ناتو بود.

بر این اساس زلزله‌ای که به این ارتش در عملیات طوفان الاقصی وارد شد یک موضوع بسیار با اهمیت است. به همین دلیل است که رهبر انقلاب با شناخت دقیقی که از زیرساخت‌های این ارتش دارند می‌گویند بازسازی این ارتش به این سادگی نخواهد بود.

اما در حوزه اطلاعاتی و امنیتی باید این نکته را خدمت‌تان عرض کنم که امروز موساد و شین‌بت اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی به عنوان مدرس و استاد بسیاری از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دنیا محسوب می‌شوند. البته تبلیغات قابل توجهی هم دنبال این قضیه بوده که او را بزرگتر از آنچه که هست نشان بدهد. در حوزه‌ی عملیات ویژه و ترور، کسب اطلاعات و در حوزه تبدیل این اطلاعات به عملیات رژیم صهیونیستی در میان دستگاه‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی از مدعیان بوده است.

جوانان فلسطین در سایه همه این امکانات، طعم تلخ شکست را به ارتش وارد کردند.

بله. ضربه‌ای که این عملیات طوفان الاقصی به او زد غیرقابل جبران است. چرا که در زیر نگین انواع و اقسام فناوری‌های کسب اطلاعات مقاومت فلسطین توانست این حرکت عظیم را انجام بدهد که هیچ گونه اطلاعاتی در این رابطه در اختیار رژیم صهیونیستی نبود. نه در اختیار دستگاه‌ اطلاعاتی ارتش و نه در اختیار دستگاه اطلاعاتی کشور. در واقع این دو به شدت ضربه دیده و در حقیقت دو ستون اصلی و پایه اصلی رژیم غاصب صهیونیستی بود. به این دلیل رهبر انقلاب از تعبیر زلزله استفاده کردند و باید بگوییم که ستون فقرات زیربنائی حوزه‌های مختلف رژیم صهیونیستی دچار زلزله‌ی شدید و فروپاشی شده است. اتفاقاتی که جبران آنها بسیار مشکل است.

حالا و در عملیات طوفان الاقصی ما شاهد هستیم که تمام این تصورات و هیمنه و تصویری که از قدرتمندی بازوی نظامی و اطلاعاتی رژیم ساخته شده به یکباره توسط جوانان فلسطینی فرو می‌ریزد. نیروهایی که از نظر تسلیحات و امکانات و حتی فناوری‌هایی که برای جنگ مورد استفاده قرار داده‌اند به هیچ وجه با نظامیان صهیونیستی قابل مقایسه نیست. از این جهت باید شکست تاریخی اخیر رژیم را یک نقطه عطف در تاریخ مقاومت دانست.