تلاش جمهوریخواهان برای اجرای حداکثری تحریم‌ها علیه ایران

شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد که یک نماینده جمهوریخواه می‌خواهد با استفاده از یک اقدام از طریق کنگره دولت بایدن را مجبور به اجرای تحریمها علیه ایران کند.

دارل عیسی نماینده ایالت کالیفرنیا مدعی شد که دولت بایدن طی سال گذشته از تحریم‌ها علیه ایران چشم‌پوشی کرده که این مساله به دست آوردن حدود ۵۰ میلیارد دلار برای ایران را تسهیل کرده است.

این عضو کنگره آمریکا مدعی شد که دولت به صورت نظام‌مند تحریم‌های نفتی را در نظر نگرفته و منابع مالی ایران در عراق را آزاد کرده که اکنون در عمان است و در ۱۱ سپتامبر با چشم پوشی از تحریم‌ها، ۶ میلیارد دلار را ذیل توافق تبادل زندانی آزاد کرده است.

جمهوریخواهان با برخی از اقدام‌ها در کنگره به دنبال این هستند تا عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی را به ایران مرتبط بدانند و از این طریق بر سیاست‌های شکست خورده واشنگتن در قبال تهران سرپوش بگذارند درحالیکه ایران هرگونه دخالت یا اطلاع از عملیات روز ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس را رد کرده است.

عیسی گفت که طرح جدید او به صورت بنیادی مسیر سیاست آمریکا در قبال ایران را تغییر خواهد داد و در نهایت قوانین آمریکا را اجرایی می‌کند. درحالیکه این طرح تا زمانی که رئیس مجلس جدید انتخاب نشود قابل بررسی نیست.

وی ابراز داشت: این قانون جامع نشان‌دهنده اصلاح مسیری ضروری در سیاست آمریکا است تا با ایران نه به عنوان یک شریک استراتژیک بلکه به عنوان دشمن، رفتار کند.

طبق ادعای شبکه خبری فاکس نیوز، این طرح رئیس جمهور آمریکا را ملزم به اجرای تحریم‌های موجود علیه نفت ایران می‌کند و کنگره گواهی می‌دهد این کار را انجام دهد.

تلاش جمهوریخواهان اجرای حداکثری تحریم‌ها علیه ایران

هفته گذشته عیسی مقاله مشترکی را با ریچارد گلدبرگ، مقام سابق شورای امنیت ملی منتشر کرد که حماس را نیروی نیابتی ایران خواند و مدعی شد که مماشات بی امان دولت آمریکا با ایران اکنون به دلیل حماقتی که وجود دارد، آشکار شده است.

آنها گفتند: زمانی که دولت اجازه دریافت ۶ میلیارد دلار از کره جنوبی را صادر کرد، یک تلاش تمام عیار برای مماشات در قبال ایران برای ماه‌ها در جریان بود.