پاسخ ذوالنوری به مداخله نماینده یکی از کشوهای اروپایی در امور داخلی ایران

 حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سخنگوی دانمارکی گروه جغرافیایی اروپا  که در گزارش سیاسی خود با مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران ، خواستار آزادی یکی از شهروندان ایرانی از زندان شد و از رئیس آی پی یو  درخواست کرد تا در محکومیت ایران در آی پی یو بیانیه ای صادر کند،  گفت: برخی از کشورهای معلوم الحال که نسبت به زندانی بودن یک شهروند ایرانی اظهار نگرانی می‌کنند کشورهایی هستند که می‌بینند در دو هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ کودک در غزه قتل عام شده‌اند ولی یک کلمه اظهار نگرانی نمی‌کنند.

ذوالنوری ادامه داد: این کشورها نگران بشریت و جان انسان‌ها نیستند آن‌هابه دنبال سوژه سازی بر علیه مخالفان خودشان هستند. این کشورها ده‌ها هزار زندانی در زندان‌هایشان به سر می‌برند. اگر راست می‌گوید فرزندان مهاجرین را در بدو ورود از کشورهایشان از مادران جدا نکنند تا این کودکان در یتیم خانه‌ها برای ابد بی‌ریشه و بی‌هویت بزرگ نشوند .

وی افزود: اگر راست می‌گوید آنقدر به مهاجرین و پناهجویان فشار نیاورند تا صدها نفر در دریاها غرق نشوند . امروز کسانی که آدرس غلط به افکار عمومی می‌دهند تا افکار عمومی را از تمرکز بر جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه منحرف کنند این‌ها راه بی‌راهه را دارند طی می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز سابقه کشورهایشان را نگاه کنند یا کشورهای‌شان با تجاوز مستعمره درست کردند یا با تجاوز متولد شده‌اند. این کشورها به چه کسانی می‌خواهند درس قانون یاد بدهند. امروز با نابرابری فقر و استثمار مردم با هجمه بر فضای مجازی با نابود کردن فرهنگ‌های ملی کشورها و امروز در یکپارچه سازی حاکمیت خودشان بر جهان حکومت می‌کنند . امروز جا دارد که در امور داخلی کشورها دخالت کنند من این را دخالت می‌دانم و لازم است حد خودشان را بشناسند.

پاسخ ذوالنوری به مداخله نماینده یکی از کشوهای اروپایی در امور داخلی ایران

پس از پاسخ حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور به گستاخی سخنگوی دانمارکی گروه جغرافیایی اروپا ، درخواست گروه جغرافیایی اروپا مورد بی اعتنایی کامل آی پی یو قرار گرفت و اجلاس پایان پذیرفت.

کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس جهانی در غالب ۶ گروه جغرافیایی دسته بندی شده و در دو روز پایانی اجلاس سخنگوی هر گروه جغرافیایی گزارش و جمع‌بندی موضوعات مطرح شده در گروه خود را در صحن علنی اجلاس مطرح می‌کند .