دروغ بزرگ آمریکا علیه ایران به روایت رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان، با اشاره به ۳ مناسبت ۱۳ آبان، گفتند: آمریکایی‌ها در دو مناسبت به ملت ایران ضربه زدند؛ در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ که پس از خروش امام خمینی در مخالفت شدید با مصوبه خفت‌بار کاپیتولاسیون، یعنی «مصونیت آمریکایی‌ها در ایران از پیگیری قضایی هرگونه جرم و جنایت»، ایشان را تبعید کردند و در ۱۳ آبان ۵۷ که رژیم دست‌نشانده آمریکا در ایران، جمعی از دانش‌آموزان را در مقابل دانشگاه تهران به خاک و خون کشید.

ایشان افزودند: اما در مناسبت سوم یعنی تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان، ملت ایران به آمریکا ضربه زد و با افشای اسرار و اسناد پنهان سفارت، آبروی آمریکا را در جهان برد.

حضرت آیت الله خامنه ای

رهبر انقلاب با تأکید بر اکتفا نکردن نسل جوان به احساسات و تلاش برای شناخت و تحلیل مسائل مختلف، افزودند: باید درباره اصل انقلاب، دفاع مقدس، مسائل گوناگون دهه ۶۰، واگرایی‌های دهه ۷۰ و حوادث گوناگون دهه ۸۰ و ۹۰ تحلیل و ارزیابی صحیح داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس به ریشه‌یابی و تحلیل مستند مسئله مهم علت دشمنی آمریکا با ملت ایران پرداختند.

ایشان گفتند: آمریکایی‌ها و کسانیکه ساده‌لوحانه یا با انگیزه‌های دیگر حرف‌های آنان را تکرار می‌کنند، می‌گویند خصومت و توطئه‌های آمریکا پس از تسخیر سفارت این کشور شروع شد اما این ادعا کاملا دروغ است؛ چرا که واقعیات تاریخی نشان می‌دهد خصومت آمریکایی‌ها با ملت ایران، ۲۶ سال قبل از تسخیر سفارت یعنی از کودتای ظالمانه ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ علیه دولت ملی دکتر مصدق، شروع شده است.

رهبر انقلاب همچنین با استناد به اسناد سفارت آمریکا گفتند: این اسناد نشان می‌دهد که سفارت آمریکا از روزهای اول پیروزی انقلاب یعنی ده ماه قبل از تسخیر سفارت، مرکز توطئه و جاسوسی، طرح‌ریزی کودتا و جنگ داخلی و مدیریت رسانه‌های ضدانقلاب بوده است؛ بنابراین دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران علت دیگری دارد.