رئیسی در بدو ورود به کردستان  چه گفت؟

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به فرودگاه سنندج در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار داشت: خرسندم از اینکه امروز در سنندج و کردستان استان و فرهنگ، استان وفاداری به انقلاب شکوهمند انقلاب و استان پایمردی، ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان و استان سرافرازان، ایثارگران و شهدا و چهره‌های مفاخر و ماندگار هستم.

وی افزود: به همه خانواده شهدا و ایثارگران ادای احترام می‌کنم و به ارواح مطهر شهدا درود می‌فرستم، بزرگانی که امنیت استان مرهون تلاش آنهاست و مردان و زنانی که کردستان را حفظ کردند و از لوث گروهک‌ها پاکسازی کردند.

رئیس جمهور افزود: امروز در کردستان امنیت و وحدت و انسجام داریم و این امنیت و وحدت زمینه‌ساز توسعه‌یافتگی کردستان است.

رئیس جمهور افزود: در دور اول سفر ضرورت‌های استان را شناسایی کردیم و کارهایی در جای جای استان آغاز شد و می‌توانیم به مردم اعلام کنیم که به تلاش‌ها دست توانای جوانان شما و مدیران باکفایت استان به ثمر نشسته و بخشی هم در دست اجراست که گزارشاتی دارم.

ر یئسی

وی گفت: سفر دور دوم، پیگیری مصوبات دور اول است و هم مواردی که در این سفر جز اولویت‌هاست و باید حتما برای کردستان انجام شود، پیگیری می‌شود.

رئیسی افزود: قبلا هم اعلام کرده‌ام سفرهای من به استان‌ها تابعی از آنچه هست که باید در آن استان انجام شود، باید به میزانی سفر کرد که مطمئن شد کارها به ثمر نشسته است که الحمدالله پیگیری‌های استاندار و کارهای مدیران و مسوولان محلی، نماینده رهبری در استان، نمایندگان استان، همه و همه این همه تلاش و دلسوزی دغدغه‌مندی و در کنار مردم بودن بسیاری از کارها را تسهیل می‌کند.

وی گفت: امروز آمده‌ایم در استان و برخی از شهرها حضور داشته باشیم، از طرح‌ها بازدید کنیم و نشستی با مدیران استان برای یک گام بلند در جهت توسعه‌یافتگی استان و رفع مشکلات مردم که مردمی خوب و متدین و پایبند به اصول انقلاب اسلامی بوده و هستند،برداریم.

افتتاح راه‌آهن همدان سنندج، دیدار با اقشار مختلف مردم در دو شهر سنندج و بانه، افتتاح فرودگاه سقز، افتتاح راه آهن همدان سنندج، بهره‌برداری از سد چراغ ویس سقز و پایاب سد گاران مریوان، مسکن ملی، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، و شرکت در جلسه شورای اداری، شورای توسعه، دیدار با علما و برگزاری نشست خبری پایان سفر از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس ‌جمهور در سفر دو روزه به استان کردستان است.