رییس‌جمهور یازدهم ازاصولگرایان خواهدبود

به گزارش افکارنیوز ،عارف كاظمي در گفتوگو با ايسنا، درباره زمان مطلوب براي ورود به فضاي انتخابات رياستجمهوري اظهار كرد: از سوي ديگر لازم است كه يك زمان طولاني ـ حداقل به مدت شش ماه ـ براي آشنايي دقيقتر مردم با نامزدهاي انتخاباتي و برنامههاي آنها در نظر گرفته شود كه در اين صورت به طور طبيعي مردم انتخاب منطقيتري نيز خواهند داشت.

وی درباره چگونگی برگزاری انتخابات، بر ضرورت فراهم شدن شرایط برای حضور جریان‌های سیاسی مختلف در این عرصه تاکید کرد و افزود: ما در سال‌های گذشته شاهد افزایش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات بوده‌ایم و با توجه به این تجربه باید شرایطی فراهم شود که نیازی به هزینه‌های زائد نباشد و افراد و جریان‌های سیاسی بتوانند به نحو آسان و مطلوب‌تری با مردم ارتباط برقرار کنند و برنامه‌های خود را ارائه دهند که صداوسیما می‌تواند در این زمینه موثر باشد. در این صورت تبلیغات خیابانی نیز که به ویژه در روزهای منتهی به انتخابات افزایش چشمگیری پیدا می‌کند، کم خواهد شد و از کل هزینه‌ها نیز کاسته می‌شود.

این فعال دانشجویی درباره چگونگی ورود احزاب و گروه‌های سیاسی به انتخابات نیز اظهار کرد: تجربه سالیان اخیر می‌تواند بسیار مفید باشد و مردم از این تجربیات استفاده کنند. مردم در انتخابات سال‌های گذشته به این نتیجه رسیده‌اند که با سخنرانی، کلی‌گویی و شعار دادن و بدون ارائه برنامه نمی‌توان کشور را اداره کرد و من گمان می‌کنم مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی عقلانیت، تجربه، تدبیر و برنامه را جایگزین سخنرانی‌های احساسی، فی‌البداهه و موضع‌گیری‌های لحظه‌ای از سوی نامزدهای ریاست جمهوری خواهند کرد. احزاب و گروه‌های سیاسی نیز خود را بیشتر با چنین وضعیتی سازگار و به سمت برنامه‌محوری، تصمیمات علمی و برنامه‌های طولانی مدت حرکت خواهند کرد.

کاظمی همچنین درباره فعالیت دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب در کشور، تصریح کرد: از جریان اصلاح‌طلب صدای واحدی به گوش نمی‌رسد و هر کسی که خود را منتسب به اصلاحات می‌داند ایده و روشی برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات از خود ارائه می‌دهد که این نشانه از هم‌گسیختگی و بی‌برنامگی این جریان است. اصلاح‌طلبان نباید انتظار ورود به قدرت را در آینده نزدیک و انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس داشته باشند.

وی اضافه کرد: جریان اصلاحات باید به آسیب‌شناسی خود بپردازد، ‌ رفتار سیاسی چند سال اخیر و نقاط ضعف و قوت خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و عواملی را که موجب شده است این جریان در سال‌های اخیر و حتی دوران هشت ساله اصلاحات دچار اشکالات شود، برطرف سازد.

دبیر سیاسی مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در مورد جریان اصولگرا نیز گفت: معتقدم که جریان اصولگرایی در سال‌هایی که آقای احمدی‌نژاد در ریاست‌جمهوری فعالیت داشت، تجربیات بسیاری کسب کرده و تا حد زیادی با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شده است. اینکه این دوره مثبت یا منفی ارزیابی شود، نتیجه آن توسط مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم تعیین خواهد شد و البته این دوره هشت ساله فارغ از موفق یا ناموفق بودن آن، در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آینده تاثیرگذار خواهد بود.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: تاثیرات دوران ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد، موافقان و منتقدان آن را در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم به خود درگیر خواهد کرد و البته معتقدم که در هر صورت رییس‌جمهور یازدهم نیز از اصولگرایان خواهد بود.