گروه‌های تروریستی ضدایرانی به نقاط دوردست منتقل شدند

 «قاسم الاعرجی» در هفتمین گردهمایی سفیران عراق در بغداد تاکید کرد: تمام گروه‌های تروریستی ضدایرانی از پایگاه‌های خود واقع در اقلیم کردستان عراق منتقل شده و نیرو‌های مرزبانی و پیشمرگه برای حفاظت از آن مناطق مستقر شده اند.

به گزارش پایگاه خبری «عراق ۲۴»، وی با بیان اینکه اردوگاه الهول در سوریه تروریست‌هایی از ۶۰ کشور جهان را در خود جای داده که بیشتر آن‌ها از عراق و سوریه هستند، اظهار کرد: همچنین ۱۰ هزار تروریست خارجی نیز در این اردوگاه حضور دارند. بغداد تصمیم گرفته تا اتباع عراقی را برای آماده سازی و بازگرداندن آن‌ها به جامعه به اردوگاه الجدعه واقع در استان نینوا منتقل کند.

الاعرجی ادامه داد: یک هزار و ۵۶۷ خانواده عراقی از اردوگاه الهول برای آماده سازی و آموزش به اردوگاه الجدعه منتقل شده و ۹۰۰ خانواده عراقی هم پس از تکمیل دوره آماده سازی و بازگشت به جامعه، به مناطق اصلی خود بازگردانده شدند. دو هزار و ۹۴۵ عراقی متهم به فعالیت‌های تروریستی به وزارت کشور تحویل شدند تا طبق قوانین عراق محاکمه شوند.

الاعرجی با اشاره به اینکه بغداد در حال تدوین راهبرد مبارزه با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز و از بین بردن آن است، افزود که مشاور امنیت ملی عراق در حال تلاش برای تدوین و اجرای یادداشت‌های تفاهم امنیتی بین سرویس‌های امنیتی این کشور با سایر کشور‌های جهان است.

گروه‌های تروریستی ضدایرانی به نقاط دوردست منتقل شدند

توافق امنیتی بین ایران و عراق ۱۹ مارس۲۰۲۳ به امضای «علی شمخانی» دبیر وقت شورای امنیت ملی ایران و «قاسم الاعرجی» همتای عراقی وی رسید. بر اساس توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق، تمام گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب مورد حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا مستقر در اقلیم کردستان عراق باید از مناطق مرزی دو کشور دور و پایگاه‌های آن‌ها تحویل نیرو‌های دولت مرکزی عراق شود.گروه‌های تروریستی "دموکرات" و "کومله" در سال‌های اخیر با استقرار در این منطقه، علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران اقدامات تروریستی خود را هدایت می‌کردند.