وقتی در غزه حقوق بشر فراموش می‌شود

  رژیم صهیونیستی به عنوان یک گروه غاصب و اشغالگر، از ۷۵ سال پیش در زمین‌ها و خانه‌های مردم فلسطین ریشه دوانده است.  

 برای یافتن این‌که چگونه یک کشور بر روی کاغذ از دست مردمش خارج می‌شود، سری به تاریخ می‌زنیم. قطعنامه ۱۸۱ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۹ نوامبر سال ۱۹۴۷ میلادی و بعد از جنگ جهانی دوم، سرزمین فلسطین را به دو کشور فلسطینی و عبری با حمایت و پشتیبانی کشورهای غربی از جمله بریتانیا و ایالات متحده آمریکا تقسیم کرد!

در تاریخ ۱۴ مه ۱۹۴۸ نیز هم‌زمان با پایان قیومیت بریتانیا بر فلسطین، دولت دست نشانده اسرائیل با صدور منشور استقلال توسط «دیوید بن گورین» نخست وزیر وقت اعلام موجودیت کرد.

با اعلام موجودیت دولت اسرائیل که در پی اشغال زمین‌های مردم فلسطین انجام گرفت، خشم کشورهای جهان اسلام برانگیخته شد و در جنگ‌های متعددی که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به جنگ‌های سال ۱۹۴۸، سال ۱۹۵۶، جنگ شش‌روزه ۱۹۶۷ و یوم کیپور ۱۹۷۳ اشاره کرد، سعی داشت تا مردم فلسطین را از زمین‌های خودشان بیرون کند و در ادامه نیز کشور مصر به عنوان اولین کشور عربی و سپس امارات و بحران در راستای عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم غاصب صهیونیستی، توافق نامه‌های صلح امضا کردند.

رژیم کودک‌کش صهیونیستی در طول ۷۵ سال اشغالگری سرزمین فلسطینیان از هیچ گونه ظلم، فساد، وحشی‌گری و ددمنشی علیه مردم مظلوم فلسطین دریغ نکرد. دولت غاصب اسرائیل در طول سال‌های متمادی با تخریب مناطق مسکونی، تجاوز و حتک حرمت مسجدالاقصی «اولین قبله مسلمانان»، محاصره، بمباران و کشتار کودکان و زنان، اسیر و زندانی کردن مسلمانان و آزار و اذیت مردم، موجب رنجش امت‌های اسلامی در سراسر جهان شد.

نیروهای حماس، مقاومت اسلامی و مردم مقتدر فلسطین روز ۱۵ مهرماه در راستای احقاق حقوق پایمال شده و بازپس گیری مناطق و سرزمین خود طی عملیات نظامی حماسه آفرین طوفان الاقصی با رشادت و فداکاری های خود توانستند ضربات جبران ناپذیری را بر رژیم صهیونیستی متحمل کنند ولی دولت جعلی اسراییل برای انتقام از انتفاضه فلسطین و جبهه مقاومت حملات وحشیانه‌ای را علیه زیرساخت، مناطق مسکونی، مساجد، کلیسا، بازارها، مراکز درمانی و بیمارستان های نوار غزه آغاز کرد که موجب شهادت بیش از ۱۰ هزار نفر از جمله شهادت بیش از چهار هزار کودک شده است.

لگد مال شدن حقوق بشر فلسطینیان توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی

امیر دریادار دوم عباسی، مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان در گفت‌وگو با ایسنا به جنبه تاریخی عملیات حماسه آفرین طوفان الاقصی اشاره کرد و افزود: جوانان و رزمندگان جان‌ برکف فلسطینی و حماس در راستای آزادسازی سرزمین های اشغالی توسط رژیم غاصب کودک‌کش صهیونیستی عملیات های غرورآفرین طوفان الاقصی در جبهه مقاومت و نوار مرزی غزه انجام دادند که این عملیات عقبه‌ای بیش از هفتاد سال خشم و نفرت مردم مظلوم فلسطین را داشته است.

وی عملیات طوفان الاقصی را برگرفته از دستاورد های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: رزمندگان ایران اسلامی با دستان خالی، تجهیزات و امکانات بسیار اندک و غیر قابل مقایسه با دشمن بعثی در مقابل استعمار و استکبار غربی ایستادگی و مقاومت کردند که امروزه هم در این راستا رزمندگان فلسطینی در مقابل رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند.

وی به اجماع جامعه جهانی اسلامی تاکید کرد و افزود: کشورهای جهان اسلام باید در مقابل رژیم جعلی صهیونیستی یکپارچگی خود را نشان دهند و عادی سازی روابط با این رژیم دیگر معنایی ندارد و همه امت های مسلمان باید در راستای بازپس‌گیری سرزمین های اشغالی، تشکیل کشور فلسطین و بازگشت مردم به این سرزمین ها اتحاد داشته باشند.

امیر دریادار دوم عباسی به لگد مال شدن حقوق بشر فلسطینیان توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی تاکید کرد و ادامه داد: جامعه به اصطلاح بین‌المللی و حقوق بشری رفتار های دوگانه‌ای در مورد قضایای مختلف دارند و در قضیه فلسطین نیز رژیم صهیونیستی برخلاف کنوانسیون های بین‌المللی با قطع کردن آب، برق و مسدود کردن جاده های مواصلاتی اعمال وحشیانه‌ای را اتخاذ می‌کند که مجامع بین‌المللی در مقابل این وحشی گری ها سکوت کرده‌ است.

فاجعه بیمارستان المعمدانی، بی‌آبرویی برای سازمان های بین‌المللی

حجت الاسلام و المسلمین عمران عباسپور ، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا فاجعه بیمارستان المعمدانی را بی‌آبرویی برای سازمان های بین‌المللی عنوان کرد و افزود:بمباران بیمارستان المعمدانی نشان دهنده درنده خویی رژیم غاصب صهیونیستی است که حقوق بشر و عوامل انسانی برای آنها اهمیتی ندارد و شعاری بیش نیست و در راستای طلب حقوق خود از نظام های سلطه از جمله ایالات متحده آمریکا و آمریکا باید در همه زمینه ها قدرتمند شد.

وی ضمن اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) به حمایت تمام و کمال کشور های عربی از انتفاضه فلسطین تاکید کرد و ادامه داد: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم مظلوم فلسطین در کنار آمریکا موجب بی‌آبرویی کشور های عربی شده است که سران این کشور ها پشت میزهای زیبای خود فقط این جانایت را محکوم می‌کنند در حالی که یک حرکت عملیاتی و حمایت قاطعی در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی نشان نمی‌دهند و طبق فرموده امام خمینی(ره) که هر مسلمانی یک سطل آب بریزد اسراییل را سیل می‌برد ولی متاسفانه شاهد اتحاد کشور های اسلامی نیستیم.

وی تصریح کرد: تحریم کالاهای اسراییلی، ممنوعیت صادرات کالا و نفت به رژیم غاصب صهیونیستی، اخراج سفرا و قطع روابط دیپلماتیک حداقل اقدام کشور های اسلامی در برابر اسراییل است.

عباسپور از برنامه ریزی سازمان و مجامع بین‌المللی برای حمایت از قدرت و منافع قدرت های استعماری انتقاد کرد و گفت: آمریکا وقتی پیشنهاد و قطعنامه آتش‌بس کشتار کودکان و زنان را در سازمان بین‌المللی وتو می‌کند این امر نشان دهنده این است که مجامع بین‌المللی تمام قد حافظ منافع کشور های استکباری و استعماری است.

وی شکستن هیمنه رژیم صهیونیستی در جهان را یکی از دستاورد های مهم عملیات طوفان الاقصی عنوان کرد و افزود: طبق فرموده سید حسن نصرالله اسراییل از خانه عنکبوت سست‌تر است و با عملیات طوفان الاقصی تمام تجهیزات نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و قدرت پوشالی اسراییل که توسط قدرت رسانه‌ای بولد شده بود فرو ریخت.

صمد بهروز استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا بزرگ‌ترین دستاورد عملیات طوفان الاقصی را شکستن هیمنه توخالی رژیم غاصب صهیونیستی در جهان عنوان کرد و ادامه داد: رزمندگان مقاومت و حماس با این عملیات توانستند هیمنه و قدرت پوشالی اسراییل را نابود کنند و به جهانیان نشان دهند که دژ آهنی اسراییل یک تصور و خیالی بیش نیست.

وی تصریح کرد: هدف قرار دادن مناطق مسکونی و درمانی از جمله بیمارستان المعمدانی، مساجد، مدارس و کلیسا توسط رژیم کودک‌کش اسراییل نمی‌تواند پوششی بر شکست مفتضحانه در عملیات طوفان الاقصی باشد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب این شکست هرگز فراموش نخواهد شد و مقدمه‌ای بر فتح، پیروزی و آزادی بیت المقدس خواهد بود.

وی حمایت کشور های غربی و ایالات متحده آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی را جزو خوی وحشی‌گری آنها عنوان کرد و ادامه داد: حمایت کشور های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در راستای خوی ذاتی استکبار، دفاع از ظالم، تحقیر ملت های دیگر و زورگویی به مظلومان جهان از اسراییل که کودکان و زنان را به شهادت می‌رساند است.

بهروز وظیفه بشری هر انسان را حمایت از فلسطین عنوان کرد و افزود: حمایت کشور های اسلامی از جمله عراق، لبنان، سوریه و اردن از انتفاضه فلسطین موجب امیدواری و خوشحالی شده است.