ثبت‌نام 221 نفر تا پایان روز پنجم برای داوطلبی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره خبرگان رهبری، گفت: امروز روز پنجم را برای ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری پشت سر گذاشتیم و در مجموع 221 نفر داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری داریم.

وی افزود: این ثبت‌نام از 14 آبان آغاز شده و تا 20 آبان، یعنی روز شنبه، ساعت 18 به پایان می‌رسد و ثبت‌نام به صورت حضوری است و داوطلبان محترم حتما با در دست داشتن اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، 2 قطعه عکس و مدرک سطح 4 حوزه مراجعه حضوری داشته باشند و به فرمانداری‌های مراکز استان، ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کنند؛ ثبت‌نام دو روز دیگر به پایان می‌رسد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: سابقه داوطلبی در انتخابات قبلی، 62 درصد هست، داوطلبان ما 38 درصدشان برای نخستین بار شرکت کرده‌اند، نمایندگان فعلی مجلس خبرگان رهبری، 47 درصد را تشکیل می‌دهند و کسانی که سابقه ایثارگری دارند، 54 درصد هستند.

مجلس خبرگان

اسلامی ادامه داد: استان‌های ایلام، قم، زنجان، قزوین، هرمزگان، خراسان جنوبی و سمنان، کردستان، اصفهان و چهار محال و بختیاری، استان‌های پیشرو برای ثبت‌نام در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنم از ساعت 8 صبح لغایت 18، فردا و پس فردا فرمانداری‌های مراکز استان و ستاد انتخابات وزارت کشور کار ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان را انجام می‌دهند و از طرف دیگر، 114 روز هم مانده به روز انتخابات، یعنی11 اسفند 1402.