اخراج سفرا، تحریم همه جانبه و قطع روابط،سه ضلع مقابله با اسرائیل

اسرائیل این روزها با موشک باران غزه و جنایت عظیم علیه مردم فلسطین خوی وحشی گری خود را بیشتر از همیشه نشان داده و ساعت و لحظه ای نیست که کودکان و زنان فلسطینی در غزه به شهادت نرسیده و آواره نشوند.

مردم در نقاط مختلف جهان تظاهرات های بسیاری در طول یک ماه گذشته علیه اسرائیل انجام داده و خواستار پایان این جنایت و نسل کشی شدند اما سران کشورهای اسلامی خیلی دیر اجلاسی را برگزار می‌کنند.

آنچه در این اجلاس ضرورت دارد تحریم های همه جانبه و یکپارچه رژیم صهیونیستی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا ترمز جنایت اسرائیل کشیده شود.

 نوش آبادی از نمایندگان مجلس درباره نشست فوق العاده اجلاس سران اسلامی در ریاض عربستان گفت: بعد از گذشت یک ماه از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی بسیار دیرهنگام است و باید در اولین روزهای حمله به غزه این اجلاس برگزار شده و اعتراضات لازم به نسل کشی این رژیم در غزه داده میشد تا بازدارندگی لازم صورت می گرفت.

وی افزود: برگزاری اجلاس سران اسلامی اهمیت ویژه ای دارد و می تواند در تصمیم گیری های بین المللی و منطقه ای مثمرثمر باشد به شرطی که اعضای این اجلاس در این نشست به صورت اجماعی و یکصدا در مقابل نسل کشی و وحشی گری های رژیم صهیونیستی مواضع قاطعانه اتخاذ کنند.

وی فزود: سران کشورهای اسلامی نباید تنها به دادن بیانیه اکتفا کنند بلکه لازم است اقدامات لازم در جهت انزوای این رژیم در نظر بگیرند که ازجمله آنها اخراج سفرای این رژیم از کشورهای اسلامی، تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی کشورهای اسلامی با این رژیم است که می تواند در انزوای رژیم صهیونیستی مثمرثمر باشد.

سران کشورهای اسلامی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی جنبه سیاسی دارد اما می توان با استفاده از این ظرفیت و با استفاده از قوانین بین المللی، جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی را مجامع جهانی مورد پیگیری قرار داد تا تحریم های همه جانبه علیه این رژیم صورت گیرد.

شهریار حیدری از دیگر نمایندگان مجلس نیز معتقد است  وظیفه جهان اسلام بویژه جمهوری اسلامی ایران بعنوان قطب جهان اسلام، سعی و تلاش در جهت استفاده از ظرفیت های بین المللی برای وارد کردن فشار به آمریکا و مزدورش رژیم صهیونیستی در جهت متوقف کردن وحشیگری ها علیه ملت مظلوم غزه است.

وی افزود: استراتژی جمهوری اسلامی ایران، دفاع از ملت مظلوم فلسطین در چهارچوب قوانین بین المللی است و دیپلماسی های سیاسی در روزهای گذشته بسیار در این زمینه خوب و مناسب بوده از طرفی نیز مجلس شورای اسلامی بویژه از طرف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چندین تیم به کشورهای مختلف سفر کرده تا بتوان برای متوقف کردن وحشی گری های رژیم صهیونیستی علیه ملت غزه از ظرفیت های بین المللی استفاده کرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش های شبانه روزی وزیر امور خارجه و رایزنی های فشرده با مقامات سایر کشور در جهت حل بحران در فلسطین اشغالی شایسته تقدیر است و بنظر می رسد می توان با استفاده از ظرفیت قوانین بین المللی بسیاری مشکلات را در این زمینه حل کرد البته لازم است که سایر کشورها نیز در این زمینه فشار لازم را به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به حملات علیه ملت مظلوم غزه وارد کنند.