پیشنهادات سردار نقدی در حمایت از مردم غزه

 سردار سرتیپ محمدرضا نقدی در سومین اجلاس مجمع جهانی مستضعفین ، گفت: مردم فلسطین با اهدای خون خود مسیر تاریخ برای آزادی را هموار کردند. بشریت برای خلاصی از طاغوت‌ها از هر روز آماده‌تر است. جنایت اسرائیل در غزه در طول تاریخ بی‌سابقه و بی نظیر است. چرا؟ خدای متعال در قرآن، فرعون در راس طاغوت‌ها اعلام فرموده است و امروز غزه نمایشگاه لیبرال دموکراسی غرب و مدعیان آزادی غربی است.

وی ادامه داد: اعلام می‌کنند که چند متر در غزه با تانک‌هایشان پیشروی کرده‌اند اما عقل‌شان نمی‌رسد که چندین برابر مسافت طی شده، از دموکراسی و انسانیت فاصله گرفته‌اند. مومنان و جهادگران فلسطین در هفتم اکتبر به پیروزی بزرگی دست یافتند و بعد از آن به پیروزی‌های بزرگتری دست یافتند، اگرچه از تقدیم شهدای فلسطینی ناراحتیم.

وی خواستار ایفای نقش مسلمانان در مسئله فلسطین شد و افزود: فلسطینی‌ها خود، صهیونیست‌ها را در جای‌شان می‌نشانند و ان‌شالله پیروزمندانه از جنگ غزه خارج می‌شوند اما ما باید به وظایف‌مان عمل کنیم. باید زینب‌وار پیام خون‌های فلسطینیان مظلوم را به جهان برسانیم. غزه امروز مصداق پیروزی خون بر شمشیر است و جامعه بشری بیداری بی‌نظیری را شاهد است.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران ادامه داد: حماسه غزه و پیروزی بی‌نظیر آن در کنار زدن آمریکا و سایر کشورهای استعمارگر درس بزرگی داشت. اگر نیروهای کرانه باختری یا مجاهدان لبنانی می‌خواهند عملیات مکملی انجام دهند باید توجه داشته باشند، باید عملیات خود را به طور کامل به سرانجام برسانند؛ چرا که صهیونیست‌ها و غربی‌ها نشان دادند که به هیچ حد و مرزی قائل نیستند.

وی خطاب به مجاهدان فلسطینی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی هرجا در سرزمین‌های کرانه باختری پایگاهی داشته باشد وحشیانه لطمات و تلفات بالایی خواهد زد پس باید مانع از باقی ماندن هر جنبنده‌ای در پایگاه‌های اسرائیلی شوید تا نتوانند از شما تلفات انسانی بالا بگیرند.

پیشنهادات سردار نقدی در حمایت از مردم غزه

وی ادامه داد: درست است که نیرویی به فلسطین اعزام نمی‌شود اما این به معنای نشستن در خانه و گذاشتن دست روی دست نیست.  در حسرت صدور فرمان برای اعزام به جبهه غزه هستیم اما تا آن زمان باید از طرق دیگر به مجاهدان فلسطینی کمک کنیم. از جمله از طریق ابراز تنفر کادر درمانی، پزشکان و پرستارانمان از طریق هلال احمر بین الملل می‌توانیم چنین کنیم.

نقدی خواستار اقدامات حقوقی و قضایی توسط حقوقدانان و وکلای جهان علیه جنایتکاران رژیم صهیونیستی شد و گفت: اقدامات حقوقی مجامع بین المللی تاثیر زیادی بر پشتیبانی از مردم فلسطین دارد. باید روی این موضوع کار جدی انجام دهیم. دستگاه دیپلماسی کشورمان در این دوره ما را رو سفید کرد، صمیمانه از آنان تشکر می‌کنیم. اقدامات دستگاه دیپلماسی مان باید تا اخراج اسرائیل از شورای امنیت ادامه یابد.

وی همچنین خواستار تشدید مجازات جاسوسان اسرائیلی و آمریکایی در دستگاه قضایی کشورمان شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه در پیشنهادی از ترکیه و سایر کشورهای منطقه خواست پایگاه‌های نظامی و جاسوسی اسرائیل و آمریکا در منطقه را با شجاعت تعطیل کنند.