امیرعبداللهیان به ژنو سفر می‌کند

  ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) ۲۳ آبان ماه گفت: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در استمرار تلاش های دیپلماتیک در ارتباط با مسئله فلسطین بویژه پیگیری موضوع ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم مظلوم غزه در سطوح بین‌المللی و نیز دیدار و گفت‌وگو با برخی مسؤولان سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی، به ژنو سفر خواهد کرد.

امیرعبداللهیان در این مدت سفرهایی هم به منطقه داشت که در دور اول این سفرها به عراق، لبنان، سوریه و قطر رفت و ضمن دیدار با مقامات این کشورها درباره اوضاع غزه و فلسطین گفت‌وگو کرد و همچنین با رهبران مقاومت لبنان و فلسطین در بیروت و دوحه هم دیدار کرد.

وزیر امور خارجه پس از آن هم برای شرکت در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی به جده رفت و ضمن شرکت در نشست و ارائه پیشنهاداتی با برخی همتایان و مقامات حاضر در نشست جده دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفت و ضمن شرکت در این نشست با دبیرکل سازمان ملل و وزرای خارجه اندونزی و اردن هم دیدار و درباره وضعیت غزه به گفت‌وگو پرداخت.

امیرعبداللهیان به ژنو سفر می‌کند

وزیر امور خارجه در دومین دور رایزنی‌هایش در منطقه به قطر و سپس به ترکیه سفر و با مقامات این کشورها دیدار کرد. علاوه بر این در این مدت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با برخی سران و همتایان خود تلفنی درباره اوضاع غزه و ضرورت توقف جنایات صهیونیست‌ها به گفت‌وگو پرداخت و در سفر دوجانبه‌اش به تاجیکستان با امامعلی رحمان همتای تاجیکستانی درباره وضعیت غزه گفت‌وگو کرد. او همچنین به ازبکستان رفت تا در نشست اکو شرکت کند و در این نشست هم در دیدار با برخی همتایان درباره اوضاع فلسطین به رایزنی پرداخت. روز شنبه 20 آبان ماه نیز رئیس جمهور به ریاض رفت و در نشست سران کشورهای اسلامی و عربی شرکت و ضمن ارائه 10 پیشنهاد درباره غزه با تعدادی از مقامات حاضر در نشست دیدار و گفت‌وگو کرد.