این آمریکا همان آمریکای هیروشیما و ناکازاکی، فلوجه عراق و کشور افغانستان است

سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش صبح امروز (پنجشنبه، ۲۵ آبان‌) در مراسم گرامیداشت عملیات آزادسازی سوسنگرد، گفت: این روز بزرگ را به همه تبریک عرض می‌کنم و به همه همرزمان عزیزم و خانواده‌های شهدا سلام و درود می‌فرستم.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، بیان کرد: عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه، ۲ جنبه دارد؛ اولاً، این عملیات یک عملیات بی‌سابقه، شگفتانه، غیرقابل تصور و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، یک اتفاق غیر قابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی است و یک نقطه عطف راهبردی در روند مبارزه مردم مظلوم فلسطین محسوب می‌شو‌د.

فرمانده کل ارتش افزود: مسیر مبارزات مردم فلسطین برای بازپس‌گیری‌ سرزمین‌های غصب شده و نجات از ظلم رژیم صهیونیستی با عملیات طوفان الاقصی وارد یک مرحله جدید و نوین شده است که به حول ‌و قوه الهی روند اضمحلال رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید.

سرلشکر موسوی با اشاره به دومین وجه عملیات طوفان الاقصی، تصریح کرد: وجه دوم این عملیات، رسوایی و بی‌آبرویی مدعیان حقوق بشر در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار، رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن‌ها و سکوت‌کنندگان در مقابل جنایات این رژیم نحس بی‌ریشه و نامشروع است.

وی ادامه داد: ماهیت آمریکا یک بار دیگر برای همه دنیا روشن شد. بوق‌های تبلیغاتی و مافیای رسانه‌ای مرتباً آمریکا را به گونه دیگری در جهان جلوه دادند.

فرمانده کل ارتش با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: معلوم شد که این آمریکا همان آمریکای هیروشیما و ناکازاکی، فلوجه عراق و کشور افغانستان است. البته نسخه بروز شده، با تجربه‌تر، وقیح‌تر و متکی به همراهی سازمان‌های بی‌خاصیت بین‌المللی است.

سرلشکر موسوی افزود: نکته دیگر این است که کسانی که روند شکل‌گیری و استقرار جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را شاید اندکی فراموش کرده بودند، همانگونه که مشاهده کردید، روند عادی‌سازی وجود داشت و اینکه موضوع رژیم صهیونیستی هم یک موضوع سیاست خارجی همچون سایر موضوعات برای برخی کشورهاست.

وی با بیان اینکه موضوع فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تقریباً در حال فراموشی بود، تصریح کرد: پس از این اتفاقات، موضوع فلسطین نه تنها مسئله اول جهان اسلام بلکه به مسئله اول همه حق‌طلبان، آزادی‌خواهان و مردم جهان تبدیل شد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: چهره واقعی رژیم صفاک و جهان بینی سردمداران آن را همه جهان به صورت عیان و بی‌پرده مشاهده کردند.

سرلشکر موسوی ضمن اشاره به سومین مسأله در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تأکید کرد: بی‌خاصیتی مجامع بین‌المللی برای اهداف واقعی بشریت و جامعه بین‌المللی برای همه روشن شد‌.

وی افزود: معلوم شد که یک ملت برای دفاع از حقوق خود باید به خودش متکی باشد، چرا که ارتقای قدرت دفاعی برای حفظ منافع ملی از لازم‌ترین لوازم اداره یک کشور است. اکنون مشخص می‌شود که ارتقای قدرت دفاعی و دارا بودن این قدرت چه نقشی در آقایی، عزت و سربلندی یک ملت دارد.

فرمانده کل ارتش، خاطرنشان کرد: جمع‌بندی این حوادث با همه فراز و فرودها و دو جنبه‌ای که دارد؛ موجب پیروزی مردم مظلوم فلسطین و زوال محتوم رژیم صهیونیستی خواهد شد، چرا که هم براساس محاسبات بازی جنگ راهبردی، ما به این نتیجه می‌رسیم، هم براساس تجربه تاریخی، هم براساس سنت الهی و هم براساس روندشناسی، اینگونه وقایع که در تاریخ رخ داده است این موضوع مشخص می‌شود.

سرلشکر موسوی با اشاره به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در غزه، عنوان کرد: این رفتار دیوانه‌وار و وحشیانه نشان‌دهنده آن است که این رژیم هیچ آینده روشنی برای خود متصور نیست و از این رو توجهی به تصویری که از خود در اذهان عمومی جهان نشان می‌دهد، ندارد.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به بحث عملیات شکست حصر سوسنگرد اشاره کرد و گفت: این عملیات یک کار به هنگام بود که در یک کار مشترک، تابلویی از وحدت و همدلی و برای خدا کار کردن را نشان داد که همه بدون توجه به مسائل دنیوی وارد عرصه شده و این نتیجه ماندنی و تاریخی را رقم زدند.

سرلشکر موسوی ادامه داد: شاید عملیات شکست حصر سوسنگرد از لحاظ بزرگی به اندازه بسیاری از عملیات‌ها نباشد، اما جلوه‌ای از موفقیت و کار مشترک نیروهای مدافع بود که در یک کار مشترک، حماسه‌ای تاریخی را ایجاد کردند.