تشکیل یک استان جدید در تهران در دستور کار دولت است

 آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در دیدار مردمی در مجتمع ورزشی پیام شهر اندیشه، اظهار کرد: چهل و چند سال پیش که شهر اندیشه داشت شکل می‌گرفت، سرافرازان و سردارانی در این منطقه بودند، جوانان سلحشور و حماسه‌آفرینی که به شهادت رسیده و الگوی همگان شدند، خانواده های شهدا و ایثارگران علم‌های برافراشته و افتخار این کشور و ممکلت هستند و همواره باید گرامی داشته شوند.

وی با بسیار متفاوت خواندن چهره شهرستان شهریار و شهرستان‌های اطراف آن در مقایسه با اوایل پیروزی انقلاب، تاکید کرد: با توجه به وضعیت و شرایط جمعیتی و اقلیمی، باید این منطقه در تقسیمات کشوری تجدیدنظر شود، بنابراین در شرق و غرب تهران تغییراتی در ساختار تقسیمات کشوری در حوزه شهرستان و تشکیل یک استان جزو برنامه‌های دولت است.

رئیس جمهور تصریح کرد: در اولین فرصت در تقسیمات کشوری تهران تجدیدنظر می‌شود چرا که در سطح شهرستان و استان به ویژه نسبت به غرب استان، تغییرات جدی را می‌طلبد، بنابراین کارشناسان در حال انجام اقدامات کارشناسی هستند تا تشکیل استان و شهرستان را دنبال کنیم.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه این مناطق، تسهیل رفت و آمد در دورن منطقه و ارتباط آن با تهران نیازمند تسهیل است و علاوه بر توسعه جاده‌ای، توسعه در حوزه مترو و ریل نیز نیاز است، بنابراین توسعه فضای مترو در دستور کار قرار دارد و دولت خود را موظف به توسعه ریلی و تسهیل در رفت و آمد مردم در شهرهای اطراف تهران می‌داند.

وی با تاکید بر توجه به مسائل فرهنگی و آموزشی شهرستان شهریار، افزود: طی چند دهه‌ گذشته مردمانی به این مناطق آمده‌اند که دلداده انقلاب، نظام و ارزش‌ها و پایبند به فرهنگ اسلامی و ایرانی هستند، باید این هویت را برای این مناطق حفظ کنیم و این مهم در وهله اول بر عهده دستگاه‌ها و چهره‌های فرهنگی است، چرا که توجه به مسائل فرهنگی در کنار مسائل اقتصادی و معیشتی بسیار اهمیت دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه فضاهای آموزشی، مدارس و فضاهای فرهنگی در غرب استان تهران و شهرهای شهریار و اندیشه در دستور کار قرار دارد، گفت: با وجود همه ظرفیت‌های موجود، نیاز مدیریتی و نقش استاندار، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و مسئولان محلی در همکاری با مردم اهمیت بسیاری دارد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به توجه و اهمیت دولت سیزدهم به مناطق اطراف تهران، اظهار کرد: در دور دوم سفرهای استانی بی‌توجه به مناطق اطراف تهران نبوده و به این مناطق سفر کرده و از نزدیک مشکلات مردم و زندگی آن‌ها در اطراف پایتخت را دیده‌ام.

تشکیل یک استان جدید در تهران در دستور کار دولت است

وی ادامه داد: انتظار مردم آن است که در مراجعه به سازمان‌ها و ادارات به دور از روابط ناسالم، کار آن‌ها مورد توجه، رسیدگی و پیگیری قرار گیرد، بنابراین از همکاران اداری خودم در این منطقه درخواست دارم گره از مشکلات مردم باز کرده و به آن‌ها امید دهند و اگر به دلیلی امکان حل مشکلات آنها وجود ندارد، با زبان خوش با آنها رفتار شود چرا که اینها مصداق احترام به انقلاب، نظام و مردم است.