رئیس سازمان بسیج: نابودی اسرائیل در حال تحقق است

سردار غلامرضا سلیمانی عصر سه‌شنبه در اجلاس مجمع بسیجیان قم در تالار کرامت استانداری این استان همچنین اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب، تکمیل‌کننده نظریه مترقی برداشتن یک غده سرطانی مثل رژیم صهیونیستی است.

وی در ادامه با بیان اینکه ملت‌های جهان باید بتوانند در کنار هم وارد مرحله تمدن نوین اسلامی شوند یادآور شد: امام راحل در دوران مبارزه فرمودند، رژیم صهیونیستی باید از صفحه روزگار محو شود، این نظریه و راهبرد به‌تدریج مراحل تحقق خود را طی می‌کند.

سردار سلیمانی اضافه کرد: فلسطین نه تنها به مساله اصلی جهان اسلام، بلکه به موضوع مهم دنیا و بشریت تبدیل شده‌است.

رئیس بسیج کشور با تاکید بر اینکه دولت اسلامی باید مبتنی بر نظریه‌پردازی، تکامل پیدا کند گفت: نسخه جمهوری اسلامی متفاوت از نسخه حکومت‌های جاری و ساری جهان است، در برخی موارد از حکومت‌های غربی تقلید کردیم، برغم اینکه قانون اساسی ما مترقی است، ولی برای موضوع‌هایی مانند بازنشستگی فقط ۲ قانون داریم که مربوط به پیش از انقلاب می‌باشد.

وی تصریح کرد: در چهل‌وچهار سال گذشته، هیچ نظریه‌پردازی را در این موضوع نداشته‌ایم.

سلیمانی با ذکر این نکته که مجامع بسیجیان درصدد انجام این کارهای بر زمین مانده هستند گفت: از شوراهای محله‌های اسلامی آغاز، و تا مجمع عالی بسیج در سطح ملی ادامه پیدا می‌کند، مربوط به سازمان بسیج نیست، مردم پایه است و نخبگان ملت تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه ارائه نظریه‌ مراحل مختلفی دارد خاطرنشان کرد: پس از نظریه‌پردازی باید گفتمان‌سازی انجام، و فرآیند پیاده‌سازی طراحی شود، نمونه‌سازی، همچنین مشوق‌ها و پشتیبانی‌های لازم جهت تکثیر الگوها صورت گیرد.

رئیس بسیج کشور با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی که میان این سازمان و وزارت‌خانه‌های مختلف در دولت مردمی سیزدهم منعقد شده تصریح کرد: این آمادگی را داریم، طرح‌هایی که استانی است، و در درون استان مورد موافقت قرار می‌گیرد، الگوسازی شود، بعد از تکمیل آن، در جهت تکثیر الگو مشارکت کنیم‌.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه تربیت نونهالان در فرمان اعتلای بسیج و سند راهبردی، در صلاحیت بسیج پیش‌بینی شده است گفت: بر این اساس باید ۸۰ درصد نونهالان با محوریت مادرانشان تحت تربیت قرار بگیرند، ما آماده هستیم، مبنای پیاده‌سازی و پیگیری این طرح را قم قرار دهیم‌.

رئیس بسیج با بیان این مطلب که ادامه این طرح نیز اهمیت زیادی دارد یادآور شد: مدارس راهیان کوثر، طرح‌های تربیتی بسیار کاملی را با استفاده از کارشناسان خبره تعلیم و تربیت و فن‌آوری‌روز تهیه کرده که در ۵۰۰ مدرسه در کشور در سازمان مدارس الگو در حال پیاده‌سازی است.

وی افزود: برای یک هزار مدرسه نیز با وزارت آموزش‌وپرورش توافق شده، که قابلیت الگوسازی و گسترش تا مقطع دانشگاه و آموزش‌عالی را دارد.

سردار سلیمانی همچنین با اشاره به تاسیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی اظهار کرد: با وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری همکاری‌ گسترده‌ای صورت پذیرفته، و از سوی وزیر مربوطه نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

رئیس بسیج همچنین افکارسنجی انجام شده توسط این سازمان را مورد توجه قرار داد و افزود: این افکارسنجی به شکل کشوری و استانی است، یک نسخه را در اختیار مجمع بسیج قرار خواهیم داد، مجمع عالی بسیج قم نیز مطالعه آن را در دستورکار قرار دهد.

وی گفت: باید در حل مسائل قم، مجاهدت گسترده‌ای شروع شود، مردم به صحنه آورده شوند، جذب همکاری‌ها و بسیج ظرفیت‌ها را داشته باشیم.

وی یادآور شد: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است این استان باعث یک تحول عمیق و گسترده در تاریخ معاصر بشری و ملت بزرگ ایران شد.

رئیس سازمان بسیج: نابودی اسرائیل در حال تحقق است

برنامه‌های تربیتی کودکان مخالف سند ۲۰۳۰ باشد

استاندار قم نیز با بیان اینکه در مسائل تربیتی کودکان باید فوق‌ برنامه‌هایی که داریم را در چارچوب موضوع‌های دینی انجام دهیم گفت: اگر هر آنچه که در سند ۲۰۳۰ برای کشور ما تهیه شده بود، را عکس آن عمل کنیم، در حقیقت درست عمل کرده‌ایم.

سید محمدآقامیری گفت: باید رعایت قانون و حتی فرهنگ راهنمایی و رانندگی را از دوران کودکی آموزش دهیم. همچنین قانونمند کردن افراد از سنین طفولیت، به مدیریت کلان جامعه کمک می‌کند.

استاندار قم همچنین در بخش دیگری از سخنان با اشاره به مطرح شدن طرح تبدیل شهرک پردیسان قم به شهرستان گفت: در این زمینه باید همه جوانب را در نظر بگیریم و در تشکیلات وزارت کشور نیز بحث شود، از هر تصمیمی در این رابطه، تبعیت می‌کنیم.

آقامیری همچنین با بیان اینکه قم بارانداز دام زنده در کشور است گفت: به دلیل تنش‌های آبی موجود در این استان، باید جلوی این کار را بگیریم‌.

رئیس سازمان بسیج: نابودی اسرائیل در حال تحقق است

وی با اشاره به نقل‌وانتقال دام از استان‌های مختلف به قم خاطرنشان کرد: جابه‌جایی دام زنده به نوعی یک بمب حرکتی است، شیوع بیمارهایی مانند تب برفکی، باعث از دست رفتن سرمایه‌ها و در معرض خطر قرار گرفتن دامداران می‌شود.

این مقام ارشد اجرایی در قم، همچنین با اشاره به طرح مردمی‌سازی مسکن، ضرورت توجه به تعاونی‌های مسکن را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: طبق قانون، ۲۵ درصد اقتصاد کشور باید از طریق تعاونی‌ها تامین شود، ولی این نرخ اکنون فقط چهار درصد است.

همزمان با هفته بسیج، اجلاس مجمع بسیجیان قم، با حضور جمعی از نخبگان بسیجی این استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه طرح‌های آب و فاضلاب ۲۰ روستای شهرستان کهک که به همت بسیج سازندگی قم انجام شده، به بهره‌برداری رسید.